poniedziałek, 26 czerwca 2017

POLĘDWICZKI ZAWIJANE ZE SZPARAGAMI I SEREM - PANIEROWANE




Jak ja lubię wiosnę, lato i te świeże warzywa. Świeże szparagi u mnie goszczą dopóki są dostępne na rynku. Tym razem zawinięte w plastry polędwiczki wieprzowej.
W taki sam sposób przygotowuję roladki , kiedy pojawi się fasolka szparagowa, w zimie ze szparag konserwowych.  Przepisu na składniki nie podaję wagowo, bo wszystko zależy od ilości mięsa. Do roladek podałam surówkę i kulki ziemniaczków przesmażone z młodą marchewką, wcześniej krótko podgotowane. To było pyszne.

    Surówka- klik w zdjęcie




  • polędwiczka pokrojona w grubsze plastry
  • po 2 zielone grubsze szparagi na każdy plaster
  • po 1 plasterku sera ( miałam królewski ) na każdy plaster polędwiczki
  • sól, pieprz
  • ząbki czosnku
  • mąka
  • bułka tarta wymieszana z ziarnem sezamowym w stosunku 1:1
  • u mnie 2 jajka na 7 plastrów mięsa
  • masło klarowane do smażenia


  • Od szparag odłamać końcówki . Zalać wrzącą wodą z solą i łyżeczką cukru i gotować ok. 7 minut od zawrzenia wody.
  • Każdy plaster polędwiczki cieniutko rozbić przez woreczek foliowy. Natrzeć rozgniecionym czosnkiem z dwóch stron, posolić , popieprzyć i odstawić na ok. 1 godzinę. Po tym czasie plastry mięsa ułożyć na blacie, na każdy położyć plaster sera i po 2 szparagi. Zwinąć w roladkę i spiąć wykałaczką. Tak przygotowane roladki można przygotować nawet 2 dni wcześniej i przechowywać w zamykanym pojemniku w lodówce.
  • Zwinięte roladki panierować w mące, następnie w jajku i bułce tartej wymieszanej z ziarnem sezamowym.
  • Na patelni rozgrzać masło klarowane, ułożyć roladki. Dopływ ciepła zmniejszyć do małego i smażyć na wolnym ogniu na rumiano z obydwu stron. Po tym przykryć roladki i pozostawić na bardzo małym ogniu ok. 10 minut.

9 komentarzy:

  1. oj na pewno skuszę się na nie ! Uwielbiam szparagi i też w sezonie kupuję je namiętnie ! od kilku lat też mrożę szparagi i mogę w zimie także od czasu do czasu zaszaleć i zjeść to pyszne warzywko ! Polecam Danusiu ! Klaudia z Siemianowic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Klaudio. Ja nie zamrażam szparag, ale uwielbiam. Po prostu nie starcza mi sił na wszystko. Mogłabym je jeść cały rok. W zimie kupuję konserwowe, chociaż to nie to samo co świeże. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Danusia może się czepiam ale w ostatnim zdaniu jest 2x przykryć , chyba chodzi żeby potem odkryć i zostawić na 10 min.? Dzisiaj robię i dlatego wnikliwie czytałam przepis , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes, yes, yes...bardzo dziękuję. Nigdy czytelnicy się nie czepiają...zawsze jestem wdzięczna za ewentualne poprawki. Oczywiście już poprawiłam. Bardzo, bardzo dziękuję i przepraszam, zawsze mogę na Was liczyć :) pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Danusia , wyszło wspaniałe danie (nie przykrywałam 2 razy) na pewno do powtórki , pozdrawiam

      Usuń
    3. Bardzo Ci dziękuję za komentarz...jesteś Wielka :)

      Usuń
  3. ostatnio szparagi to mój faworyt i przepis wydaje się naprawdę dobry

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie, podoba mi się ten pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

UWAGA !
Komentarze czasowo będą przeze mnie moderowane, ponieważ 4- 5 pań męczy mnie, zabiera czas komentarzami typu ...):)...piękne...zjadłabym...itp. ...mają podlinkowane imiona, które przekierowują czytelników na firmy w ramach reklamy...przepraszam za utrudnienia.