poniedziałek, 15 kwietnia 2013

CIASTO NA PIZZĘ - PRZEPIS PODSTAWOWY




Przepis na pizzę dostałam kilka lat temu od mojej córki. Nie robiłam wtedy tej potrawy,bo po prostu nigdy za nią nie przepadałam. Ciasto, na które przepisy miałam wcześniej jakoś mi nie smakowało. Teraz robię ją częściej bo ciasto jest bardzo dobre, szybko się robi i szybko rośnie. To jest przepis na dużą blachę, taką z wyposażenia piekarnika, ale można zrobić z połowy porcji czy jeszcze mniejszej.



        SKŁADNIKI:

          ---3 szklanki mąki (szklanka o poj.250 ml)
          ---1 szklanka letniej wody
          ---1/2 łyżeczki soli
          ---1/2 łyżeczki cukru
          ---3 łyżki oleju rzepakowego lub oliwy
          ---5 dkg świeżych drożdży

Mąkę przesiać do miski. Drożdże rozpuścić w 1 szklance ciepłej wody, wymieszać z cukrem, solą i olejem.Wlać do dołka zrobionego w mące i zagarniając wyrobić ciasto.Trochę się na początku klei,ale nie podsypywać mąką. Ciasto można wyrobić w robocie lub robotem przy pomocy kręconych bolców. Blachę wysmarować leciutko olejem i oprószyć mąką. Wyrobione ciasto rozciągnąć na blachę i boki i ponakłuwać widelcem. Pozostawić do wyrośnięcia. Ciasto rośnie bardzo szybko, więc wcześniej przygotować wszystkie składniki. Piec w piekarniku nagrzanym do 250 stopni C, nie dłużej niż około 15 minut na pierwszej półce od dołu z włączoną górą i dołem bez termoobiegu. Ciasto jest upieczone kiedy po bokach jest rumiane.

CIASTO CZYTELNIKÓW :

Justynka z Poznania                    Ryfka

124 komentarze:

  1. ciasto na pizze bardzo dobre, polecam, mam ten przepis już kilka lat z zaprzyjaźnionej pizzerii, jest wyśmienity, pozdrawiam ;-) Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Beatko. Ja ten przepis dostałam od córki, a skąd ona miała to nie wiem. Dziękuję Ci bardzo za promocję ciasta.
      Pozdrawiam wieczornie!!!

      Usuń
  2. Spróbuję ten przepis bo zaciekawił mnie Pozdrawiam i życzę Wesołych Swiąt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Nie robię już innego, od kiedy mam ten przepis. Bardzo dziękuję.
      Za życzenia również. Spokojnych i wesołych magicznych Świąt Bożego Narodzenia.
      Pozdrawiam!!!

      Usuń
  3. Witam - ciasto rewelacja jest pulchne nawet po wystygnięciu / nie jedna pizzernia nie ma takiego spodu - po prostu niebo w gębie / od dziś to moja baza podstawowa / pozdrawiam i dziękuję :-
    )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem nieskromnie, że u mnie to ciasto też jest na stałe w menu. Po prostu lepszego nie spotkałam, a nie jest trudne do zrobienia. Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Dzień dobry. Świetny jest ten przepis na pizzę, najlepszy z tych kilku, które do tej pory wypróbowałam. My lubimy dużo dodatków na pizzę i zawsze najpierw sprawdzam, czy ciasto im podoła. To ciasto pięknie wyrosło w każdym miejscu i było miękkie i delikatne, jedynie musiałam trzymać je troszkę dłużej w piecu. Następnym razem spróbuję podpiec chwilę sam spód, a dopiero potem zapiekać z dodatkami. Dziękuję serdecznie za przepis, takiego od dawna szukałam. Pozdrawiam słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wtam ryfko. Pogoda mnie powaliła z nóg. Nie wchodziłam na bloga ani na Fb. Dzisiaj też nie mam sił, ale na komentarze staram się odpowiedzieć. Moja rodzinka to ciasto bardzo lubi, jest niezawodne i króciutko się piecze. Nie wiem czy ono nie klapnie , bo to ciasto drożdżowe , więc z tym podpiekaniem bym się zastanowiła. Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam serdecznie..

      Usuń
  5. Witaj Danusiu.Szukam dobrego przepusu na pizzę i chcę skozystać z Twojego bo już kilka Twoich przepisów przetestowałam i zawsze się udawały:). Powiedz mi składniki kładziesz na surowym cieście ? A czy np sok z pieczarek nie zrobi zakalca?
    Marzena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Marzenko.
      Szczerze polecam Ci ten przepis- ciasto jest doskonałe powiem nieskromnie. Wpisz u mnie w "Szukaj w tym blogu"- po prawej stronie bloga- " Pizza Brunia"- tam jest pizza ze składnikami jakie dałam. Ja pieczarki odparowuję z cebulką, bo mają za dużo wody.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Świetne - zrobiłam, bo dziś Międzynarodowy Dzień Pizzy. Ciasto super, takie lubimy - polecam !!! Pozdrawiam - Justyna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Justynko. Ja nie robiłam pizzy, bo miałam strasznego lenia, więc sobie tylko powyobrażałam. Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  7. nie za duzo drozdzy na taka ilosc maki?

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziś mam zamiar zrobić pizzę z Twojego przepisu. Mam nadzieję, że się uda, bo ciasto to połowa sukcesu ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę powodzenia i czekam na efekty.
      Miłego dnia- pozdrawiam.

      Usuń
  9. Nie ma to jak domowa pizza. Znam ten przepis - wypróbowany, a pizza wychodzi znakomicie. Aż poczułem głód :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem tego samego zdania. Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Dziś właśnie robiłam pizze z Twojego przepisu i jest przepyszna Polecam wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz i cieszę się - naprawdę.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  11. Ciasto pyszne pizza sama w sobie wychodzi super!!! Jeśli zrobić ją na mniejszej płaszcze wychodzi pizza amerykańska mam na myśli ekstra gruby spod polecam !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, bardzo dziękuję . Rzadko robię pizzę , bo my z Mężem jesteśmy sami. Jak dzieci i wnusio przyjeżdżają wtedy blaszki idą w ruch. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  12. Świetny przepis, dziękuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również bardzo dziękuję za skorzystanie z przepisu i za komentarz . Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Dziś zrobiłam to ciasto po prostu SUPER wyszło dziękuję🍕🍕🍕🍕🍕🍕

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziś robiłam pizze z Pani przepisu REWELACJA🍕🍕🍕🍕🍕💗💗💗Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem Aniu, ale to chyba drugi Twój komentarz. Ja kochanie mam moderację komentarzy i publikuję jak przeczytam. Pojawia się dużo spamu i musiałam włączyć moderację. Bardzo Ci dziękuje - miłego wieczoru :)

      Usuń
    2. Ania znad morza :)15 marca 2016 20:34

      Ań jest dużo na tym świecie :) Pod udźcem z indyka pieczonym w rękawie, pisałam ja - antytalent kulinarny czyli Ania znad morza :) A tymczasem... pizza siedzi w piekarniku :) Mam nadzieję, że będzie pyszna. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    3. Pewnie tak, ale myślę, że Ań z nad morza jest znacznie mniej - he, he- pozdrawiam i życzę smacznego :)

      Usuń
    4. Ania znad morza :)15 marca 2016 21:17

      Powtórzę za imienniczką - rewelacja! :) Dziękuję, Danusiu :)

      Usuń
    5. Dziękuję Aniu, kamień z serca- he, he . Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Super ciasto ☺ najlepsze jakie do tej pory jadlam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też je bardzo lubię i nie próbuję innego. Bardzo mi miło, że ciasto przypadło do gustu.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  16. Zapomnialam dodac ze zamiast zwyklych uzylam drozdzy suszonych 2 opakowania i wyszlo super. A czy nie ma pani jakiegos przepisu na bulki do hot dogow?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można użyć drożdży suszonych. Ja nie należę do przeciwników tych drożdży. Sama czasami jak mam lenia to ich używam do pizzy, do bułeczek . Nie mam na blogu przepisu na bułki do hot dogów i chyba już przed świętami nie zdążę wstawić. Postaram się po świętach, jeżeli to będzie jeszcze aktualne.
      Pozdrawiam :) Dziękuję :)

      Usuń
  17. Dzien dobry pani Danusiu
    niesmialo przypominam o przepisie na buleczki :) z gory dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam nati. Sezon urlopowy i będę tutaj raczej w "kratkę". Wczoraj wróciłam ze Lwowa i niestety , ale nie mogłam odpowiedzieć. Nie bardzo wiem o jakie bułeczki chodzi. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  18. Dzien dobry,
    Chodzi o przepis na bułeczki do hot dogow

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam! Jakiej grubości wychodzi ciasto z tego przepisu? Dziękuję z góry za odpowiedź i pozdrawiam ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Myślę, że ok. 2 cm , tak naprawdę nigdy się nad tym nie zastanawiałam- pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  20. Witam chciałem tylko zapytać ile czasu ciasto ma stać do wyrośnięcia???
    Pozdrawiam Adrian.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. To trudno powiedzieć jak to wygląda czasowo. Tak jak pisałam , lepiej przygotować sobie składniki wcześniej, bo jak jest w miarę ciepło w pomieszczeniu to szybko rośnie - pozdrawiam :)

      Usuń
  21. Super ciasto! Jako kucharzpo fachu mogę polecić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ale urosłam- bardzo dziękuję. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  22. Właśnie zrobiłam pierwszy raz w życiu pizzę :) i wyszła lepsza niż w pizzerii !!! Ciasto idealne <3 Dziękuję za przepis �� rodzina jest wniebowzięta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję bardzo za komentarz. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  23. Ciasto rewelacja! Mięciutkie i chrupiące a co najważniejsze błyskawiczne. Nsreszcie znalazłam idealny przepis bo zawsze cos było nie tak a to twarde a to trzeba było odstawiać do wyrośnięcia na godzinę. Dziękuje bardzo za przepis. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Przepraszam, że tak późno, ale dopiero wróciłam z urlopu a w Bieszczadach nie zawsze był dostęp do sieci. Bardzo się cieszę, że przepis się sprawdził...dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  24. a mi wyszlo twarde i nie urosło ale pewnie cos zle zrobiłem :;-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. To ciasto nie ma prawa się nie udać, coś poszło nie tak w przygotowaniu. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  25. Witam - dziś zrobiłam ciasto pycha super urosło - dzięki za przepis - pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam. Super przepis na super ciasto. Pięknie wyrosło i jest bardzo smaczne. Udało mi się mimo że jestem laikiem w pieczeniu. Bardzo dziękuje za tak wspaniały przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Serdecznie dziękuję za komentarz. Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  27. Witam, czy to znaczy ze drozdzy nie zostawiamy do wyrośnięcia? Tylko wyrasta ciasto juz na blaszce? Pod przykryciem w cieplym miejscu? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Tak, rozciągamy na blaszkę . Szybko wyrasta, więc dobrze mieć wszystko przygotowane wcześniej. Pozdrawiam :)

      Usuń
  28. Super przepis. Pizza powstała ekspresowo :) jest pyszna i puchata :) pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Kasiu. Fajnie, że Ci ciasto smakowało...ono jest dość szybkie i zawsze się udaje. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  29. Przepis rewelacja ...Dziekuje Maciej Wülfrath

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz...serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  30. Naprawdę super przepis !!! Polecam każdemu, kto ma dwie ręce do gotowania, bo przepis napewno się uda :) jestem tego przykładem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to bardzo się cieszę, że ciasto się udało. Bardzo dziękuję za komentarz i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Można wyłożyć blachę papierem do pieczenia?

      Usuń
    3. Nie ma takiej potrzeby, ale można tylko trudniej się wtedy rozciąga ciasto na blaszce , bo papier się ciągnie razem z ciastem ...pozdrawiam :)

      Usuń
  31. Przepis wyśmienity, po raz pierwszy użyty i cała rodzina zachwycona. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu Kochana, bardzo Ci dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie. Danuta :)

      Usuń
  32. Ja też się dołączam do pochwał pizza wyszła przepyszna jak z dobrej pizzeri dziękuję skorzystam jeszcze nieraz😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, że w tym przedświątecznym zabieganym czasie miałaś czas na komentarz. Pozdrawiam serdecznie...Danuta :)

      Usuń
  33. Super przepis. Już kilka razy z niego korzystałam. Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  34. Przepis zagoscil u mnie na stale. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Asiu za komentarz. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  35. Jedno słowo REWELACJA! Dzięki wielkie.

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam dzisiaj wynalazma ten przepis i wypruboje go

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo smaczna wszystkim smakowało tylko miałam problem z wyrobieniem ciągle kleiło się do rąk bez podsypywania mąki i raz sobie podsypalam trochę pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ono się troszkę klei, ale taki jego urok...dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  38. Witam ja bym chciała zrobić 3 takie blachy i jak mam skladbisk podwoić wszystkie ? Drozdzy już nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Porcja podana w przepisie jest na 1 blaszkę, więc x 3 wszystkie składniki:)

      Usuń
  39. Ok. Dziękuję czyli wszystko podwoić łącznie z drożdżami ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , wszystko razy 3...pozdrawiam i powodzenia :)

      Usuń
    2. Tzn potroić ��

      Usuń
    3. Kochanie, 9 szklanek mąki i reszta razy 3 , czyli 50 g drożdży x 3 :)

      Usuń
  40. Dziękuję pozdrawiam ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy półtora kostki drozdro to nie dużo ?

      Usuń
    2. Potrzeba 150 g na 9 szklanek mąki, przepis jest sprawdzony co widać po komentarzach :)

      Usuń
  41. Witam czy ciasto zrobione może stać kilka godzin zanim się je rozwalkuje ?

    OdpowiedzUsuń
  42. Najlepszy przepis jaki do tej pory wypróbowałam. Piekłam 20 min. i to był mój błąd, wystarczy 15. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz. Przepraszam, ale byłam chora . Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  43. Ciasto marzenie, pierwszy raz zrobiłam i od razu 2 blachy poszły.Rewelacja-POLECAM BARDZO

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  44. Witam czy ciasto musi być w cieple żeby urosło czy od razu dać je na blachę ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od razu dać je na blachę i pozostawić do wyrośnięcia - szybko rośnie :)

      Usuń
  45. Super przepis! I naprawdę zawsze wychodzi ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki za komentarz. Pozdrawiam wieczornie :)

      Usuń
  46. Witam. A ja mam pytanie, czy ten przepis jest na blaszkę, taką z piekarnika? Czy mniejszą- taka np. do ciasta? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  47. Świetny przepis, zawsze miałam problem z ciastem, a to jest po prostu idealne! Ja zrobiłam na zwykłej blaszce i wyszło trochę grubsze, takie jak uwielbiam 😁

    OdpowiedzUsuń
  48. Jezeli robie z termoobiegiem, to ile czasu i jaka temperatura ?

    OdpowiedzUsuń
  49. A gdy ciasto podrośnie to je podpiekamy 15 min.i potem dajemy składniki czy składniki na wyrosnięte ciasto i do piekarnika?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Składniki na wyrośnięte ciasto i do piekarnika. Nie podpiekamy.:)

      Usuń
  50. Super przepis, ciasto ładnie się ugniata, dobrze piecze i cudownie smakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się bardzo i dziękuję za wpis. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  51. Witam,pizza z podanego przepisu wyszła rewelacyjna. Ja robiłam na dwie porcje jednak odjelam (łącznie szklankę maki) czyli pół szklanki jak na jedno ciasto bo chciałam trochę cieńsze, szybciutko rosnie. Dużo dodatków pizza na bogato. Przepyszna, ładnie odchodzi od blaszki. Niestety zdjęcie się nie chce dodac...

    OdpowiedzUsuń
  52. Podała Pani rewelacyjny przepis na ciasto! Pizza rewelacja jeszcze nigdy takie ciasto mi nie wyszło jak z Pani przepisu! Gorąco polecam i dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  53. Super przepis :) rodzina zachwycona innego przepisu już nie używam

    OdpowiedzUsuń
  54. Czy ciasto przed upieczeniem trzeba pozostawić do wyrośnięcia czy od razu do piekarnika? pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Czy ciasto się nie przyklei do blaszki ????

    OdpowiedzUsuń
  56. Kilka lat szukałem takiego przepisu jak ten...pychotka,dzięki teraz robimy pizze 3 dzień z rzędu 😷😷😷

    OdpowiedzUsuń
  57. Przepis super, jednak na tą blachę z piekarnika robię z połowy piech, bo rolę dużo cieńsze ciasto i wychodzi super :) nie dociągamy w kwadrat do samych Orzegów tylko robię coś typu koło a raczej jako :)
    Mam pytanie czy przy zmianie mąki zwykłej na orkiszową pełnoziarnistą ciasto.rowniez się uda??

    OdpowiedzUsuń
  58. Przepis super, jednak na tą blachę z piekarnika robię z połowy porcji, bo wolę dużo cieńsze ciasto i wychodzi super :) nie dociągam w kwadrat do samych brzegów tylko robię coś typu koło a raczej jajko :)
    Mam pytanie czy przy zmianie mąki zwykłej na orkiszową pełnoziarnistą ciasto również się uda??

    OdpowiedzUsuń
  59. Świetny przepis, za każdym razem idealnie wychodzi! Dziękuję Pani Danusio! <3

    OdpowiedzUsuń
  60. Ciasto na pizzę rewelacja. Robiłam w robocie kuchennym więc mało pracy. Mój mąż powiedział że to najlepsza pizza jaką jadł.

    OdpowiedzUsuń
  61. Ciasto na pizzę rewelacyjny ☺️

    OdpowiedzUsuń
  62. Najlepsza ❤️ od dawna ją robię i chyba nigdy się nie znudzi. Piekę najchętniej z groszkiem, porem i jajkami (surowe jajka). Jest jak miód i wino - pycha ��
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  63. Robie z tego przepisu juz dlugo dluuugo. Zawsze wychodzi super!

    OdpowiedzUsuń