niedziela, 17 marca 2019

PLACEK DROŻDŻOWY - NOCNY - DLA LAIKÓW też…



Placek drożdżowy dla tych co nie mają smykałki do ciast drożdżowych. To stary przepis, kiedyś piekłam kilka razy, ale gdzieś mi się zawieruszył i skorzystałam z przepisu Helenki z bloga " Moje walijskie pichcenie". Placek bardzo łatwy . Wystarczy z wieczora umieścić wszystkie składniki w misie a rano upiec. Ciasto jest  mięciutkie , pulchne, pięknie wyrasta i co tu dużo pisać ...polecam wypróbować.






SKŁADNIKI :

  • 100 g świeżych drożdży
  • 5 całych jajek
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 3/4 szklanki oleju rzepakowego ( szklanka o poj. 250 ml)
  • 1 szklanka zimnego mleka ( u mnie pół szklanki skondensowanego niesłodzonego z pół szklanki wody )
  • 1 szklanka zwykłego cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • aromat cytrynowy
  • 5 szklanek mąki tortowej

POZOSTAŁE :

  • papier do pieczenia
  • blaszka o wym. 40 x 28 i podobne
  • u mnie 2 woreczki mrożonych czereśni + kaszka manna do posypania
  • kruszonka - 1 szklanka maki tortowej + 1 szklanka cukru pudru + 100 g miękkiego masła



WYKONANIE :

  • Na dno misy rozdrobnić drożdże. Dalej kolejno dodawać składniki wg powyższej listy składników. Na końcu mąka. Przykryć ręczniczkiem i pozostawić na noc.
  • Na drugi dzień zawartość misy wymieszać dokładnie łyżką lub zmiksować mikserem przy pomocy haka - ok. 7 minut. Rzadkie ciasto przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia - równomiernie.
  • Owoce mrożone opłukać pod bieżącą ciepłą wodą z nadmiaru lodu. Takie zamrożone posypać na sicie obficie kaszką manną. Ułożyć na cieście i posypać kruszonką, którą wcześnie zagnieść.
  • Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C, na drugą półkę od dołu i piec bez termoobiegu 45 minut.
MOJA UWAGA  : ciasto w blaszce pozostawić w spokoju tylko na czas grzania piekarnika...

PLACEK CZYTELNIKÓW :








28 komentarzy:

  1. Witaj Danusiu. Dawno nie robiłam drożdżowego... Twoje wygląda apetycznie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Aniu. Ja ostatnio mało piekłam, a to ciasto nie wymaga zachodu to i poszłam w drożdżowe. Dziękuję bardzo...pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. Chciałbym bym wiedzieć jak zrobić kremy maślane do tortoe

      Usuń
  2. Przepis idealny dla mnie :) Kiedys go miałam ale też mi się zawieruszył gdzieś i od tego czasu nie piekłam drożdżowego( a uwielbiam je).Dziekuję za ten, jak i inne przepisy, które często wykorzystuję. Pozdrawiam sedecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to podobnie jak ja...też zagubiłam. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Dziękuję za ten przepis. Na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, i to jest dobra decyzja. Pozdrawiam serdecznie Vipku :)

      Usuń
  4. Dzięki Danusiu za skorzystanie z przepisu i miły komentarz na blogu :-) Twoje ciasto wygląda mega apetycznie ... już bym jadła! Widać jakie jest delikatne i puszyste! Pychotka :-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Połowę blaszki zawiozłam Mamie a drugiej połowy już nie ma...he, he. Dziękuję Helenko i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. No rzeczywiście, nie może być prościej. Niedawno piekłyśmy z Zuzią taki "dzienny", ze śliwkami w syropie, ale chyba nie był taki puszysty...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No , nie może Marzyniu...dziękuję i pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  6. Dzięki Danusiu za przypomnienie tego przepisu , zrobię teraz z mlekiem skondensowanym tak jak Ty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stary, ale jary...ten przepis . Dziękuję i pozdrawiam wiosennie :)

      Usuń
  7. To coś dla mnie. Może jak mi się uda to zmienię nastawianie do ciast drożdżowych. Bardzo je lubię ale .... najlepsze są mojej teściowej. Piszę to bez złośliwości, bo tak jest. Mnie moje tak nie wychodziły i dałam sobie spokój.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu nawet bym nie pomyślała, że możesz być złośliwa, a placek polecam. Na pewno Ci się uda...pozdrawiam serdecznie :) dziękuję :)

      Usuń
  8. Bardzo docenia sie takie przepisy, jak male dzieci biegaja po domu. Szybko, tanio i przede wszystkim smacznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, u mnie już nie biegają, ale jeżeli można sobie ulżyć to czemu nie...pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Danusiu, wyjęłam ciasto z piekarnika, zapach w mieszkaniu obłędny. Masz rację ciasto tylko w piekarniku bezpieczne, już kawał odkroiłam i zjadłam bo musiałam ;))
    Pozdrawiam, Lidia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Lidio. Dziękuję za komentarz. U mnie niestety już nie ma, ale bardzo się cieszę, że przepis się sprawdził...pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  10. Wreszcie Danusiu, jesteś znów na blogu! Liczę, że z każdym dniem będziesz lepiej się czuła. Ciasto takie robię, gdy innych rzeczy jest sporo do zrobienia i nie mam czasu na wyrabianie drożdżowego. Bardzo je lubię, bo zawsze jest lekkie i znika w mgnieniu oka. Pozdrawiam ciepło. Aaa ja je nazywam "dla leniuchów":)).Elżbieta P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Elżuniu. He, he...rzeczywiście "dla leniuchów". Ja mam chwilowy zastój w siłach na pieczenie ciast, a ta drożdżówka nie wymaga zachodu. Trzeba się jeszcze zmusić, żeby z wieczora umieścić składniki w misce. Dziękuję Elżuniu i pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  11. Ciasto drożdżowe bardzo lubi mój mąż, nauczyłam się je robić, bo teściowa robiła no to Choć zdarzało mi się je robić na święta z konfiturą różana i dużą ilością bakalii, Ale już długo nie robiłam go. Od momentu jak od Ciebie Danusiu przejęłam ciasto jogurtowe z kruszonką. Jest lżejsze, równie szybkie, robię je w 10 minut z owocami i wkładam do piekarnika, oba ciasta robi się na oleju, dlatego też długo pozostają świeże. Jogurtowe wygrało w rankingu. Ale upiekę drożdżówkę,dobrze że je przypomniałaś. Jednego Danusiu nigdy nie zrobiłam, nie zastąpiłam oleju masłem, a zawsze miałam na to ochotę, masełeczko podejrzewam nada lepszego bardziej świątecznego aromatu. No cóż, kto nie ryzykuje, nie pije szampana. Pozdrawiam Cię Danusiu serdecznie i już biegnę do kuchni powrzucać składniki do garnka, dużo zdrówka hel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Helenko. Ja spróbuję następnym razem zastąpić stopionym masłem , bo też o tym myślałam. Myślę, że proporcje będą takie same. To jogurtowe rzeczywiście idzie szybko , ale drożdżówki uwielbiam szczególnie takie jeszcze ciepłe ze szklanką zimnego mleka z lodówki. A, wracając do masła. Wszystkie ciasta z tym składnikiem są smaczniejsze , to nie ulega watpliwości. Dziękuję Helenko i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  12. Apetyczny, swojski wypiek i świetny przepis. Dziękuję i bardzo serdecznie pozdrawiam, Maria.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Marysiu. No prościej być nie może , jak to jedna z Pań napisała w komentarzu. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam. Danuta>

      Usuń
  13. Ha :).Upiekłam z wiśniami ! Wyszło przeepyszneee :).Dziękuję Danuś.A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Alinko. Bardzo mnie to raduje Kochana. Pozdrawiam i bardzo dziękuję :)

      Usuń
  14. Witam Panią. Kolejny raz zrobię to ciasto. Rodzinka uwielbia je jeść. Od jakiegoś czasu jestem podczytującą i z paru przepisów już skorzystałam. Wszystko co zrobię zawsze wychodzi super Proszę Pani, czy reszta składników jest dozowana z pojemności szklanki 250 mll, bo jest tylko przy oleju podana wielkość? Pozdrawiam świątecznie. Dużo zdrowia życzę.

    OdpowiedzUsuń