sobota, 30 czerwca 2018

CIASTECZKA ZE SZPRYCY Z NASIONAMI CHIA LUB ORZECHAMI LUB KAKAOWE




Ciasteczka wyciskane ze szprycy z dodatkiem nasion chia i kolejne z tego samego przepisu z orzechem w środku, inne na połowę z kakao. Można kombinować wg uznania. Ciasteczka rozpływają się w ustach, takie są kruchutkie i smaczne. Mogą leżeć w puszce nawet  miesiąc.




SKŁADNIKI na ok. 70 ciasteczek danego rodzaju smakowego:

  • 250 g masła
  • 180 g cukru pudru
  • szczypta soli
  • 4 żółtka
  • 1 łyżka majonezu + 1 płaska łyżeczka sody - wymieszać
  • 4 łyżki oleju rzepakowego
  • 500 g mąki tortowej
  • aromat pomarańczowy lub waniliowy
  • 3 kopiaste łyżki nasion chia
  • blaszki z wyposażenia piekarnika
  • do mieszanych dodać do połowy ciasta łyżkę kakao




WYKONANIE :


  • Masło zmiksować na jednolitą masę, przesiać do niej cukier puder i zmiksować na gładką masę. Dalej miksując dodawać kolejno żółtka, szczyptę soli, majonez z sodą, olej, nasiona chia i aromat. Całość również zmiksować na gładką masę. Przesiać mąkę, krótko zmiksować na wolnych obrotach i wyłożyć na omączony blat. Zagnieść i uformować ciasto. Ciasta nie schładzać.
  • Przekładać ciasto do maszynki i przykładając do suchej blaszki wyciskać ciasteczka w niewielkiej odległości. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni Cna środkową półkę i piec ok. 15 - 17 minut. Gorące przekładać płaską szpatułką na blat i pozostawić do ostygnięcia.
  • Można w środek wcisnąć połowę orzecha włoskiego.

16 komentarzy:

  1. witam! piękne cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Danusiu, wspaniałe ciasta. Wyobraź sobie, że mam maszynkę od kilku lat, ale jeszcze jej nie używałam...;( Najwyższa pora to zmienić! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam twoje przepisy 😍

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam. Nie mam takiej maszynki do wyciskania. Czy z tego ciasta można jakoś inaczej formować te ciasteczka ? Wyglądają bardzo apetycznie . Pozdrawiam. Maria

    OdpowiedzUsuń
  5. najlepsze ciasteczka jakie mogą być !

    OdpowiedzUsuń
  6. Tiaaa... miesiąc... chyba taki merkuriański :-) caUski serdeczne Danusiu!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry. Mam pytanie.Jezeli nie chcę dawać nasion chia, to w to miejsce muszę dosypać czegoś innego?Tak żeby konsystencja się zgadzała ? Pozdrawiam. Maria

    OdpowiedzUsuń
  8. Pani Danusiu, wspaniale wyglądają te ciasteczka, zamierzam się przymierzyć do zrobienia takich w najbliższym czasie, chociaż nie mam takiej maszynki. Ale mam nadzieję, że kształt na smak nie wpłynie ;) Cały Pani blog zachwycił mnie i przeglądanie go stało się ostatnio moją najlepszą rozrywką. Atmosfera jest tu tak serdeczna, że chce się tu "wracać". Postanowiłam, jako osoba o niewielkim jeszcze doświadczeniu kulinarnym, potraktować ten blog jak sprawdzoną książkę kucharską. Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za Pani pracę! Marta

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja cie , jakie te ciastka są dobre , pyyyyszne , kupiłam tą maszynkę i one poszły jako pierwszy przepis , robiłam bez ziarenek żeby dzieci nie mówiły że robaki są . Danusiu dziękuję . Teraz będę robiła te orzechowe . Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień doberek. Ogromnie się cieszę, że przepis się sprawdził. Ja je uwielbiam piec, bo roboty mało i czasu mało. Dziękuję bardzo i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Do ciastek dodalam kakao i przyprawe do piernika, wyszly pyszne korzenne takie lubie najbardziej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popatrz Ewuniu, a ja nie wpadłam na to żeby dodać przyprawę korzenną. Dziękuję za pomysł, na pewno też wykorzystam. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  11. Danusiu,mozna pominac majonez?
    Pozdrawiam .Malgosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu...przepraszam, że teraz. Można zastąpić kwaśną śmietaną. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  12. Dużo jest w sieci stron kulinarnych ale Twoja Danusiu ma DUSZĘ. Zawsze tu coś dla siebie znajdę.Dziękuję i życzę pięknych Świąt Bożego Narodzenia. Małgośka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, bardzo mi miło właśnie na tej Duszy Małgosiu. Bardzo dziękuję i wzajemnie. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń