wtorek, 11 kwietnia 2017

BUŁECZKI MINI NA OLEJU I WODZIE SMAROWANE GORĄCYM MASŁEM



Bułeczki tylko na wodzie i oleju, ale pulchne i z mięciutką maślaną skórką. Bułeczki są smarowane gorącym masłem zaraz po upieczeniu. Po ostygnięciu nie są tłuste, ponieważ to masło wsiąka w skórkę. U mnie takie malutkie 33 gramowe, ale można z tej proporcji upiec 12 większych, tylko zwiększyć czas pieczenia. Polecam Państwu jako bułeczki codzienne jak również takie malutkie do śniadania wielkanocnego. Na blogu są również wielkanocne bułeczki z krzyżykiem- klik.



Składniki na 24 małe sztuki :

  • 500 g mąki tortowej
  • 250 ml ciepłej wody
  • 30 g świeżych drożdży
  • 2 płaskie łyżeczki cukru- trzcinowego ewentualnie zwykłego
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • 60 ml oleju rzepakowego
  • 70 g roztopionego mocno ciepłego masła do smarowania



  • Mąkę przesiać do misy i zrobić spory dołek. Do ciepłej wody dodać drożdże, cukier i rozpuścić. Wlać do dołka i lekko zamieszać z mąką. Misę przykryć ściereczką i włożyć do worka foliowego. Pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia - u mnie lekko nagrzany piekarnik.
  • Do mąki z wyrośniętym rozczynem dodać olej , sól i dobrze wyrobić ciasto- mikserem lub ręcznie. Uformować kulę i ponownie przykryć ściereczką i włożyć do worka foliowego. Pozostawić do wyrośnięcia.
  • Wyrośnięte ciasto uformować w wałek i pokroić na równe 24 kawałki. Każdy z nich rozpłaszczyć lekko i zrolować w taki sposób jak pokazałam na fotografii. Każdą bułeczkę ułożyć na blaszce złączeniem do dołu i spłaszczyć. Przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia.
  • Piekarnik nagrzać do temperatury 220 stopni C i piec ok. 15 minut na środkowej półce piekarnika bez termoobiegu na rumiany kolor. W międzyczasie stopić masło.
  • Bułeczki zaraz po upieczeniu - całe , z obydwu stron natychmiast posmarować gorącym masłem przy pomocy pędzelka pomagając sobie szczypcami, bo parzą palce. Ułożyć na kratce do wystudzenia.

18 komentarzy:

  1. Świetnie wyglądają, aż głód mnie ścisnął...:) tak Wielkanoc za pasem, Mazurki trzeba będzie piec, jestem ciekawa Pani przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Marzenko. U mnie na blogu jest jeden mazurek bezowy, chyba kajmakowy o ile pamiętam. Nie piekę tradycyjnych , bo u mnie nie schodzą, więc szkoda mojej pracy. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  2. Jakie piękne bułeczki Danusiu! Widać, że są niesamowicie puszyste :D Porwałabym chętnie chociaż jedną na śniadanie i zjadła z białym twarozkiem - bo ja niestety ... strasznie bułeczkowa jestem. Mogę sobie odmówić wiele, ale świeżego, pachnącego pieczywa - nigdy! :)) Spokojnego dnia Danusiu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, ja też bułeczkowa jestem, ale nie zawsze chce się piec Helenko- serdecznie pozdrawiam :) dziękuję :)

      Usuń
  3. Ale smakowicie wyglądają,aż chce się je skosztować,dzięki za przepis,chyba się skuszę😊
    Pozdrawiam cieplutko 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo prosty przepis Małgosiu, na pewno Ci się udadzą - pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ach, smarowanie masełeczkiem brzmi cudownie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. he, he, też tak myślę Marzyniu - dziękuję :)

      Usuń
  5. Danusiu, jak Ty pieczesz takie cudne bułeczki, to ja wpadam jutro do Ciebie na śniadanie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy Joasiu, tylko powiedz o której, bo muszę je otworzyć i odgrzać, żeby były dla Ciebie cieplutkie- dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. ...jakie piękne bułeczki :) Ech... ta moja Danusia zawsze coś pysznego wymysli :) rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, te bułeczki są tak mięciutkie, że można nie mieć zębów- ha, ha - dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Piękne są :)
    Czuję zapach i smak przez monitor :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko, poszły jak ciepłe bułki- ha, ha - serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Cudowne :) W sam raz na jeden gryz, no może dwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mojego syna i Męża na jeden - dziękuję Ewuniu :)

      Usuń

UWAGA :
Ponieważ ostatnio pojawiła się duża ilość spamu zostałam zmuszona do włączenia moderowania komentarzy, które staram się w miarę szybko publikować . Dziękuję.