sobota, 18 stycznia 2014

SAŁATKA FRANCUSKA - MAJONEZOWA



Miałam ochotę na jakąś sałatkę więc poszperałam trochę w przepisach i wybrałam taką, której jeszcze nie robiłam. 
Przepis znalazłam w "Uniwersalnej książce kucharskiej' - M.O.Monatowej. Bardzo lubię korzystać z dawnych  przepisów tej autorki, z których czasami korzystała również moja Mama.  Sałatka bardzo podobna do naszej tradycyjnej, ale jednak odmienna w smaku i nie ma w składnikach cebuli.
 Dodatek  kalarepki, buraka i grzybków marynowanych bardzo fajnie dosmaczył całą sałatkę. Polecam.



SKŁADNIKI:

--- 4 średnie  marchewki
--- 1 średni seler
--- 2 średnie kalarepki
--- 2 średnie  buraczki
--- 4 średnie ziemniaki
--- puszka groszku zielonego
--- 2 jabłka - szara reneta
--- 5- 6 małych korniszonów
--- 1 słoiczek grzybków marynowanych ( mogą być pieczarki ok. 300 ml z zalewą)
--- 4 jajka
--- sól i pieprz
--- 250- 300 ml majonezu
--- 2 kopiaste łyżeczki musztardy francuskiej ( dodałam od siebie)

1) Marchewkę, seler, kalarepki, ziemniaki można gotować razem i kolejno wyjmować w odpowiednim czasie.
2) Oddzielnie ugotować buraczki i jajka.
3) Ugotowane składniki ostudzić. Groszek odcedzić, jabłka obrać. Wszystkie składniki sałatki pokroić w kosteczkę i wymieszać. Dodać majonez i doprawić solą i pieprzem.
4) Sałatkę ułożyć w kopczyk i na około zrobić dekorację.
Sałatki wychodzi dość sporo.

12 komentarzy:

  1. Zaraz biorę się za zrobienie sałatki,tylko pokąbinuje coś z tym majonezem może pół na pół z jogurtem? pozdrawiam Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Pani Aniu. Ja podałam przepis podstawowy, ale myślę , że każdy z nas może dostosować go do siebie. Jak dajemy jogurt, to dobrze jest dać troszkę więcej musztardy, żeby ją dosmaczyć.
      Pozdrawiam wieczornie!!!

      Usuń
  2. w opisie dwa razy wspominasz o grzybkach marynowanych ;)
    takie sałatki lubię najbardziej a z racji, że jestem wielką fanką buraczków na pewno skorzystam z Twojego przepisu :)
    serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję bradzo za uwagę, już poprawiłam, czasami wiesz jak to jest- chcesz napisać dobrze a wyjdzie jak chce.
      Pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń
  3. Sałatka bardzo smaczna,taka inna,kolorowa. jak już pisałam zmieszałam majonez z jogurtem, ale to jest inwidualna kwestia smaku .Dziękuję za przepis Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Aniu, dopiero teraz siadłam do odpisywania na komentarze. Jak coś chce się ugotować i wstawić to nie da rady robić tego na bieżąco. Bardzo mi miło, że skorzystała Pani z przepisu, a najważniejsze, że sałatka przypadła do gustu. Dziekuję bardzo.
      Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru!!!

      Usuń
  4. Bardzo lubię sałatki,ta wygląda ślicznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie tylko wygląda Justynko.Pozdrawiam 😍

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za wizytę.Pozdrawiam serdecznie 😊😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam odpowiedzi przez komórkę i wstawiłam uśmiechnięte buźki a wyszły jakieś bohomazy- chyba Bloger nie przyjmuje- pozdrawiam!!!

      Usuń
  7. Wygląda bardzo dekoracyjnie na każdym etapie przygotowania, zresztą znać rękę artystki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamarzyniu, jest francuska więc jakaś wieża musiała być- dziękuję.
      Buziaczki!!!!

      Usuń