czwartek, 12 grudnia 2013

KROKIETY Z PIECZARKAMI I PAPRYKĄ



To jest potrawa, którą od paru lat podaję na wieczerzę wigilijną. Smażę naleśniki bez tłuszczu i nadziewam farszem pieczarkowo- paprykowym. Panieruję w jajku , w sezamie i podaję do tego sos porowy. Zamiast sezamu można użyć drobno siekanych orzechów włoskich , płatków kukurydzianych wcześniej rozdrobnionych, siemienia lnianego wymieszanego z bułką tarta itp. Sos można podać oddzielnie, ale ja polewam krokiety na półmisku i dekoruję.



SKŁADNIKI
na 15- 16 krokietów-  naleśniki o śr. 17 cm :

Przepis na naleśniki smażone bez tłuszczu są w dziale „Przepisy podstawowe” – link. Naleśników wychodzi więcej niż podanego niżej farszu.



FARSZ:

--- 50 dkg pieczarek
--- 40 dkg papryki czerwonej świeżej
--- 15 dkg cebuli
--- sól i pieprz
--- 2 stołowe łyżki oleju do smażenia
--- 1 kopiasta łyżka ketchupu lub płaska przecieru pomidorowego , może być pół na pół
--- 3- 4 jajka
--- mąka ziemniaczana i pszenna - pół na pół - do panierowania
--- ziarno sezamowe




1)Pieczarki i  paprykę bardzo drobniutko siekamy, ale lepiej zrobić to blenderem.

2)Cebulę można pokroić w bardzo drobną kosteczkę, ale też lepiej zrobić to w blenedrze.

3)Rozgrzać na głębszej patelni olej - włożyć pieczarki, cebulę i paprykę , wsypać troszkę soli i pieprzu. Smażyć do całkowitego wyparowania płynu, który się wydzieli i lekko podsmażyć.

4)Dodać ketchup lub przecier i doprawić solą i pieprzem.

5)Nakładać na każdy naleśnik trochę kopiastą łyżkę farszu i składać krokiety- pokazałam na fotografii. Przy ostatnim etapie składania nie naciągać zbytnio naleśnika, bo po spięciu wykałaczką mogą pęknąć, co pokazałam na zdjęciu.


Na tym etapie kończę potrawę, układam w pojemniku i zamrażam. Panieruję po rozmrożeniu, przed Wigilią.
cd.




6) Jajka roztrzepać z małą ilością soli i pieprzu. Obydwie mąki wymieszać. Panierować w mące - najlepiej krupczatce , w jajku ,np. w siemieniu lnianym i ponownie jajku ( panierka nie nasiąka tłuszczem).

7) Smażyć na rumiany kolor z obu stron.


KROKIETY CZYTELNIKÓW :


Ewa z San Diego

2 komentarze:

  1. Witam Pani Danusiu bardzo ciekawy przepis, w moim rodzinnym domu nie przygotowywało sie tego typu krokietów, ale po przeczytaniu tego wpisu nabrałam ochoty i z całą pewnością postaram sie przygotowac te krokiety na tegoroczną Wigilie.Poprosze jeszcze przed Świetami o przepis na sos. pozdrawiam serdecznie Ela ps. jestem codziennie na Pani blogu, z wielu przepisów skorzystałam i sie nie zawiodłam, rzadko komentuje ale jestem wierną czytelniczką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Pani Elzbieto. U mnie w domu rodzinnym też nie było tych krokietów. Ja je kilka lat temu wprowadziłam w moim domu. Raz zrobiłam, zasmakowały i ostatnimi laty robię na każdą Wigilię. Przepis na sos wstawię wkrótce.
      Pani Elu bardzo dziekuję, że korzysta z przepisów. Zakładając bloga wierzyłam, że może znajdą się osoby, które być może zajrzą do mnie. Zaglądają, korzystają z przepisów i to jest bardzo miłe. Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń

UWAGA :
Ponieważ ostatnio pojawiła się duża ilość spamu zostałam zmuszona do włączenia moderowania komentarzy, które staram się w miarę szybko publikować . Dziękuję.