poniedziałek, 4 lutego 2013

SAŁATKA Z WĘDZONEJ MAKRELI


 Dość często robię w tygodniu tzw. szybkie sałatki , które są urozmaiceniem pod względem smakowym jak i wartościowym. Sałatkę z makreli robi się bardzo szybko. Można ją podać na kolację jak również położyć na kanapki do pracy. Dzisiaj nawet podałam ją na kolację do odsmażanych klusek leniwych , które zostały mi od obiadu. Pyszota.


SKŁADNIKI:

- makrela wędzona ok.30-35 dkg
- średnie ogórki kiszone
- 2 białe cebule
- posiekana nać pietruszki
- 1 łyżka oleju rzepakowego
- 1/2 łyżeczki papryki słodkiej sproszkowanej
- 1 łyżka oleju lnianego lub innego do sałatek

Makrelę oczyścić i porwać palcami na małe kawałki. Ogórki obrać i pokroić w kosteczkę. Cebulę pokrojoną w kosteczkę przesmażyć z papryką na 1 łyżce oleju. Dodać do sałatki razem z 1 łyżką oleju lnianego lub oliwy i zieloną nacią pietruszki. Wszystko przemieszać i schłodzić.

SAŁATKA CZYTELNIKÓW :

Ryfka

2 komentarze:

  1. Miałam straszne smaki na wędzoną rybkę, którą ostatni raz jadłam jeszcze za czasów panieńskich, kilkanaście lat temu. Tamta rybka była z grilla, na takie smakołyki jednak będę musiała jeszcze poczekać, wzamian zrobiłam sobie sałatkę według Twojego przepisu - wyszła bardzo smaczna! Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię wędzoną rybę, taką jeszcze ciepłą po wędzeniu, ale nie zawsze mam do niej dostęp. Dziękuję ryfko.
      Miłego wieczoru.

      Usuń

Proszę, zostaw chociaż krótki komentarz. Będzie mi bardzo miło...