piątek, 2 lutego 2018

PĄCZKI Z DODATKIEM ZIEMNIAKÓW PIECZONE W PAPILOTKACH



W sieci na pączki pieczone aż roi się od przepisów. Do tych pączków już podchodziłam w zeszłym roku, ale jak pies do jeża. Z trudem przełykałam tą nazwę, bo przecież pączki to te smażone w głębokim tłuszczu.
 Dzisiaj jednak upiekłam ze względu na Mamę. Zmieniłam trochę mój przepis na "Pączki z ziemniakami - wojenne"(klik) i mogę śmiało powiedzieć, że wyszło bardzo smacznie. 
Pączki są  pulchne, ciasto jest bardzo mięciutkie, tylko nie wypełnia całej przestrzeni wewnątrz. Z tego akurat  się bardzo cieszę, bo ciasto nie tłumi nadzienia i pączki w niczym nie przypominają bułeczek, czego się najbardziej obawiałam. 
Jest to bardzo dobra alternatywa dla tych, którzy nie bardzo mogą jeść te z głębokiego tłuszczu. Polecam Wam z dodatkiem ziemniaków, bo nie od dziś wiadomo, że ziemniaki w wypiekach zawsze się sprawdzają. 
Wstawiam też Państwu link do innych różnych pączków smażonych w tłuszczu i innych wypieków na tłusty czwartek-  klik...





SKŁADNIKI NA 32 SZTUKI :

  • 500 g mąki tortowej
  • 400 g surowych ziemniaków + 1/2 płaskiej łyżeczki soli - ziemniaki muszą być mączyste
  • 100 g masła
  • 8 łyżek mleka + 40 g drożdży + 2 płaskie łyżki cukru pudru
  • 1 jajko + 2 żółtka + 2 płaskie łyżki cukru pudru
  • ok. 350 g powideł śliwkowych wymieszanych z 2 łyżkami dżemu lub konfitury różanej
  • 32 papilotki + 2 blaszki z wyposażenia piekarnika
  • 2 białka do smarowania + 1 łyżka mleka
  • lukier - 1,5 szklanki cukru pudru + 4 łyżki chłodnej przegotowanej wody
  • skórka pomarańczowa smażona pokrojona w drobną kosteczkę




  • Mąkę przesiać do misy. Ziemniaki ugotować z posoloną wodą, odcedzić odparować, dodać masło i gorące rozgnieść na gładką masę. Przestudzić do ciepłego.
  • W lekko ciepłym mleku rozpuścić drożdże , cukier i zostawić aż się spieni i urośnie. Żółtka i jajko rozmącić z cukrem pudrem.
  • Do mąki dodać lekko ciepłe ziemniaki, mleko z drożdżami i masę jajeczną. Wyrobić ciasto leciutko podsypując mąką. Uformować kulę, oprószyć mąką, przykryć naczynie z ciastem ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia.
  • Wyrośnięte ciasto wyłożyć na blat posypany mąką i krótko przegnieść. Podzielić na 3 części i wałkować ciasto na grubość ok. 1 palca. Minimalnie podsypywać mąką. Wykrawać kółka o średnicy 7,5 - 8 cm .
  • Kółka na obrzeżach przy pomocy omączonych palców przycisnąć tak , żeby ciasto było cieńsze. Na środek kłaść 1 łyżeczkę powideł i zbierać wokoło ciasto jak sakiewkę i zlepiać p. fotografie. Układać w papilotkach zlepieniem do dołu.
  • Blaszkę z pączkami przykryć ściereczką i robić następną. Kiedy pączki urosną w papilotkach posmarować je białkami rozmąconymi z 1 łyżką mleka. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180  stopni C i piec na mocno złoty kolor ok. 22 - 25 minut na drugiej półce od dołu piekarnika bez termoobiegu.
  • Ostudzone polukrować i na świeży lukier kłaść pokrojoną skórkę pomarańczową.
PĄCZKI CZYTELNIKÓW :


19 komentarzy:

  1. Poezja smakow. Pozdrawiam OLa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Danusiu jak dziś zobaczyłam na fb te pączki to się zakochałam! Będę robić!
    Ula BB

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Ulo. Bardzo proszę Danuta jestem, tak będzie nam milej w bezdusznej sieci, a pączki polecam ...zawsze to mniej kalorii..pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. dziękuję za przepis, kiepsko wychodzi mi smażenie i chętnie spróbuję pieczonych z Pani przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Dorotko. Danuta jestem , tak będzie przyjemniej. Mnie wychodzi, ale i tak nie lubię smażyć, bo to trzeba pilnować temperatury tłuszczu, poza tym dość długo schodzi z tym smażeniem. Mimo to bardzo lubię pączki smażone tylko, że wątróbka już nie młoda...he, he ...pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Czekałm na taki przeps i pączki w twoim wykonaniu,bo smażonych nie mogę jesc.Pozdrawiam i biorę się do roboty,Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko mocno trzymam kciuki, żeby Ci dobrze wyszło...pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Jeszcze nigdy nie robiłam pączków pieczonych, Twoje wyglądają pysznie - z pewnością warte wypróbowania :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, ja Aniu jak pisałam, przymierzałam się do takich pączków dość długo. Są bardzo smaczne, ale na pewno nie jest to to samo co smażone. Pozdrawiam Anusiu :)

      Usuń
  6. Witam Danusiu zrobiłam ponieważ nigdy nie robiłam pączków z dodatkiem ziemniaków a że mam do Twoich przepisów zaufanie i tym razem się nie zawiodłam , są BARDZO DOBRE ! bez lukru może nie ale polukrowane naprawdę smakują jak smażone (i mniej kcl) . Dziękuję za przepis i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, bardzo dziękuję za zaufanie, to miłe bardzo. Najważniejsze, że pączki się udały i smakowały. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Oj jak dawno Danusiu Cię nie odwiedzałam. A tu tyle wspaniałości. Zainteresował mnie temat postu i zatrzymałam się. Jeżeli zrobię pączki to właśnie takie. Dodatek ziemniaków sprawdził się w pierniczkach, więc pączki tez będą pyszne. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Ewuniu . Mnie również nie było prawie miesiąc, dopiero wczoraj wróciłam. Musiałam podreperować swoje zdrowie, bo ciężki rok mnie czeka w opiece nad Mamą. Te pączki Ewuniu są znakomite w smaku, mięciutkie i dość długo są świeże. Dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Witam Cię serdecznie Danusiu!! Upiekłam pączusie , właśnie się studzą. Wyszły piękne a praca z ciastem to sama przyjemność. Będę nie długo lukrować. zastanawiam się czy moczyć je w lukrze czy smarować!! Pozdrawiam i dziękuję za kolejny wspaniały przepis. Jak dobrze że Jesteś !! bowiem bardzo mnie inspirujesz. Pozdrawiam -Jola

    OdpowiedzUsuń
  9. Polukrowane pędzlem !!! Są przepyszne i przepiękne. Pozdrowienia . Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jolu. No trochę późno na komentarz, ale tam gdzie przebywałam sieć nie była zabezpieczona i raczej starałam się nie wchodzić na bloga, żeby mnie ktoś nie zhakował. Najważniejsze, że Wam smakowały. Dziękuję Jolu i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Mam pytanie Danusiu ile pączków wychodzi z takiej porcji serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tereniu wychodzą 32 sztuki...pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń