wtorek, 14 marca 2017

KURCZAK WĘDZONY- W KAPUŚCIE KISZONEJ - Z PIEKARNIKA


Każdego roku przylatuje na wiosnę ptaszek do mojego ogrodu i siedząc na czubku drzewa wyśpiewuje swoje trele. W tym roku też już przyleciał i każdego dnia do zachodu słońca słychać go w całym ogrodzie. Kiedyś , wieki temu moje dzieci  śpiewały piosenkę "... już ozimina wschodzić zaczyna, bo wiosna jest tuż, tuż...". Tylko jakoś tego "tuż, tuż" nie widać , bynajmniej w temperaturze. Również apetyt jeszcze nie wiosenny, to i kapusta kiszona ma wzięcie. Taka mnie najszła ochota, ale nie na bigos , tylko na coś z kapustą. Robię czasami właśnie takie danie z wędzonym drobiem. Roboty z tym wiele nie ma...jedynie kapustę trzeba trochę podrychtować, a potem to już piekarnik za nas swoje zrobi. Jest smacznie, bo ja lubię, ale mam nadzieję, że i Państwu zasmakuje.



  • 1 kg kiszonej kapusty
  • 3/4 szklanki oleju rzepakowego
  • 2 duże poru - ok. 30 dkg
  • 2 marchewki lub jedna większa- ok. 15 dkg
  • 2 jabłka - szara reneta ok. 35 dkg
  • 5- 7  ziaren ziela angielskiego
  • 2- 3 liście laurowe
  • 1 szklanka wody do warzyw
  • sól i pieprz
  • 4 wędzone udka z kurczaka ok. 1.40 - 1.50 kg
  • brytfanna


  • Por pokroić w ćwierć plasterki, marchew i jabłka zetrzeć na tarce o dużych oczkach, kapustę kiszoną posiekać drobniej, ewentualnie wcześniej opłukać żeby nie była mocno kwaśna.
  • Na rozgrzany lej w brytfannie wsypać marchew , pora i krótko podsmażyć. Dodać starte jabłka, liście laurowe, ziele angielskie i smażyć całość kilka minut - przemieszać. Wlać wodę i gotować na średnim ogniu ok. 5 - 7 minut. Dodać kapustę i wszystko razem wymieszać.
  • Zdjąć z palnika i wstawić pod przykryciem do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C i piec  ok. 50 minut. W międzyczasie lekko doprawić solą , a pieprzu ile wejdzie- he, he. Piec bez termoobiegu z włączoną górą i dołem.
  • Po tym czasie dodać przekrojone na połowę ćwiartki kurczaka. Obłożyć kapustą i piec jeszcze ok. 35- 40 minut.
  • Moja uwaga- kurczak odgrzewany jest jeszcze smaczniejszy, ale skóra jego nie nadaje się do jedzenia- po prostu jest twarda. Proszę również wziąć pod uwagę, to że kurczak jest już solony.

16 komentarzy:

  1. ja w kapuście robię karczek ,ądź sachabik lub szynkę , a nawet pierś z indyka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też robię wiele mięs w kapuście , a to po prostu kolejny przepis - serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Robię podobnie, ale daję kotlety schabowe zamiast drobiu. Fajny pomysł z tym wędzonym kurczakiem. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie Aniu w kapuście wiele mięs można robić , to smaczne i pożywne dania szczególnie w okresie jesienno zimowym . Dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Wyrychtowane znakomicie! Ozimina jeszcze nie szumi, ale marzec - czarodziej już robi swoje czary. Uwielbiam przedwiośnie, to dla mnie najpiękniejsza pora roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, Marzyniu jak zamknę oczy to szumi -he, he :)

      Usuń
  4. fantastyczny pomysł, a ja teraz do kapusty żeberka kupiłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeberka też robię i karkówkę i goloneczki ...

      Usuń
  5. Danusiu wszystkie produkty już kupiłam ale muszę zrobić potrawę na gazie bo piekarnik mi wysiadł jak myślisz wyjdzie mi pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasiu , wyjdzie , tylko najpierw trzeba poddusić kapustę prawie do miękkości a potem włożyć drób i jeszcze dusić navwolniejszym ogniu - pozdrawiam i życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wielkie dzięki Danusiu za odp.życzę miłego dnia.Kasia

    OdpowiedzUsuń
  8. Kapusta kiszona jest przepyszna, zwykle przygotowuję ją z żeberkami. Rozwiązanie z kurczakiem też może być smakowite :) Będę musiała wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, ja Izo różnie..i z żeberkami, i z goloneczkami - zależy co mam na oku - pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Zrobiłam to danie. Polecam wszystkim bez wyjątku bo naprawdę wysmienite ! Mój czterolatek pomimo zjedzenia obiadu w przedszkolu wyjadal mi jeszcze kurczaka z talerza :) pozdrawiam Klaudia z siemianowic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaudio kochana bardzo Ci dziękuję za komentarz. Nie mam sposobu na czytelników, żeby chociaż czasami coś napisali, dlatego miło mi , że znalazłaś chwilę. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń

UWAGA :
Ponieważ ostatnio pojawiła się duża ilość spamu zostałam zmuszona do włączenia moderowania komentarzy, które staram się w miarę szybko publikować . Dziękuję.