środa, 16 marca 2016

SZARLOTKA Z POŁÓWKAMI JABŁEK I ŚLIWKĄ


Pyszne jabłka w cieście z dodatkiem śliwki kalifornijskiej . Ta śliwka zdecydowanie dodała smaku . Przepis na ciasto pozmieniałam wg siebie, a inspirowałam się przepisem z gazetki "Przyślij przepis". Nie posypywałam jabłek cynamonem, ale dodałam go do lukru- dobrze zrobiłam, bo całość była bardzo smaczna. Ciasto łatwe i szybkie.




  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 250 g masła
  • 150 g serka mielonego półtłustego
  • cukier z prawdziwą wanilią
  • jabłka- szara reneta - ok. 8 sztuk średniej wielkości ( dokładnie 7,5 jabłka )
  • śliwki kalifornijskie ok. 120 g 
  • na lukier- kopiasta szklanka cukru pudru + 2 łyżki kwaśnej śmietany + ewentualnie odrobina przegotowanej wody + 1 łyżeczka cynamonu
  •  blaszka  o wym. 37 x 28 , 40 x 25, 37 x 25 i podobne



  • Wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, cukier puder, cukier waniliowy , dodać posiekane masło, rozdrobniony twarożek, jajko i zagnieść ciasto.
  • Ciasto podzielić na połowę. Blaszkę wylepić połową ciasta i wstawić do lodówki lub wynieść w chłodniejsze miejsce. Drugą część włożyć do lodówki.
  • W międzyczasie obrać jabłka, przekroić na połowę i wydrążyć gniazda nasienne. Wyjąć blaszkę z lodówki i układać połówki jabłek w małych odległościach od siebie wkładając po jednej śliwce w miejsce wykrojonych gniazd nasiennych.
  • Schłodzoną drugą część ciasta rozwałkować ciut więcej niż wielkość dna blaszki. Przenieść ciasto pomagając sobie wałkiem. Przykryć jabłka i docisnąć po bokach i w miarę możliwości w przerwach między jabłkami. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 stopni C i piec ok. 35- 40 minut.
  • Upieczone ciasto wyjąć z piekarnika i od razu gorące polać lukrem wcześniej ukręconym pałką lub blenderem.
SZARLOTKA CZYTELNIKÓW :


16 komentarzy:

  1. Ślinka leci, mniam mniam mniam, zrobię. Iwona Banaszewska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matulu jakie to było dobre. Zjedliśmy w 10 godzin- he, he.
      Pozdrawiam Iwonko :)

      Usuń
  2. Po raz kolejny chcę podziękować Pani za to że oddala tyle czasu na to żeby my, czytelnicy, mogli po prostu patrząc na zdjęcia, wyrobić dla rodziny wspaniale danie z pewnością że uda się!!! Pozdrawiam serdecznie i spróbujemy to ugotować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irenko Kochana. Bardzo Ci dziękuję, tyle było miłych komentarzy, że zaraz mi się lepiej zrobiło na duszy. To ciasto jest łatwe, a przy twoich umiejętnościach nie będzie problemu.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Renata Kozłowska16 marca 2016 22:30

    Witam Danusiu, ciasto wygląda bardzo smakowicie. Zainteresował mnie ten lukier. Ja ostatnio pieklam szarlotkę z własnymi słoikowymi jabłkami tylko 20 mim przed końcem pieczenia polałam je polewą śmietanową tzn. ubite dwa jajka +10dag cukru i szkl.kwaśnej śmietany. Tylko to jest pyszne na ciasto kruche a ja miałam takie ucierane. Zjedliśmy, ale Twoje wygląda na lepsze:)😊 jak upiekę to podeślę fotkę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Reniu. Takiej polewy nie robiłam, ale już sobie zapisałam- bardzo Ci dziękuję za pomysł.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Też robiłam, potwierdzam znika bardzo szybko. :) Najlepsza z kulką lodów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, tak Ewuniu, to taki często spotykany sposób na podawanie szarlotki :)

      Usuń
  5. Też robię taki jabłecznik jest pyszny , tylko za daję serek Danio do ciasta .
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można i z Danio, ale ja jednak wolę z serkiem mielonym, jakoś wydaje mi się ciasto smaczniejsze. Może się mylę- to rzecz smaku. Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Renata Kozłowska19 marca 2016 10:51

    Danusiu do tej polewy z kwaśną śmietana dodaje się jeszcze cynamonu ok. 2 łyżeczek lub wg siebie
    Ja gapa zapomniałam dziś jak się obudziłam to mi się przypomniało o tym cynamonie😊 hahaha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Reniu. Nic się nie stało, pewnie bym się domyśliła. Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Upiekę na pewno! Podziwiam Cię, Danusiu, za kulinarne umiejętności. Rzadko się zdarza takie mistrzostwo i w cukiernictwie, i w daniach mięsnych. Jesteś wszechstronna. Po prostu bogini sztuki kulinarnej.
    Serdeczności, Kochana - Urszula.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Urszulko. Oj, zaczerwieniłam się jak dziewica- he, he. Po prostu lubię urzędować w kuchni, gorzej u mnie ze sprzątaniem- nie cierpię, ale mus jest- he, he. Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Dzisiaj zrobilam takie samo ciasto ,ale z innego bloga .Jest super,moj maz juz pol blachy ciasta wciagnal.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No , to bardzo mi miło , że wstawiłaś u mnie komentarz - dziękuję :)

      Usuń