piątek, 12 lutego 2016

PULPECIKI Z PIECZARKAMI I PŁATKAMI OWSIANYMI W SOSIE WŁASNYM- Z PIEKARNIKA



Przepis na klopsiki z piersi indyczej z dodatkiem płatków owsianych. 
Pulpety nie są obsmażane , tylko od razu układane w brytfannie i duszone we własnym sosie w piekarniku. Płatków owsianych nie czuje się w smaku, a zawsze to lepszy dodatek niż namoczona bułka. 
W czasie pieczenia wydziela się sos własny z mięsa , pieczarek i nie ma potrzeby podlewania wodą. Po upieczeniu można sosik zaprawić śmietanką lub mlekiem, ale ja pozostawiłam taki czysty, ponieważ podawałam do ryżu z pomidorami i nie było takiej potrzeby.


  • 90 dkg filetu z indyka
  • 65 dkg pieczarek
  • 1 szklanka płatków owsianych + 1 szklanka wrzącej wody
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 płaskiej łyżeczki pieprzu - do mięsa
  • 1,5 płaskiej łyżeczki soli - do mięsa
  • 1 jajko
  • kopiasta łyżka masła do brytfanny
  • 1 płaska łyżeczka soli - do brytfanny
  • 1 płaska łyżeczka papryki do brytfanny



  • Filet zmielić, płatki zaparzyć wrzątkiem i zostawić do wchłonięcia wody, czosnek przecisnąć przez praskę, 20 dkg pieczarek zetrzeć na tarce o dużych oczkach, wybić jajko. Wszystko razem wyrobić dodając 1,5 płaskiej łyżeczki soli i 1/2 płaskiej łyżeczki pieprzu. Masę dobrze wyrobić. Uformować kulki wielkości większej mandarynki.
  • Brytfannę wysmarować masłem - dno i boki. Pozostałe 45 dkg pieczarek pokroić w plasterki , cebulę w półplasterki . Ułożyć na dno brytfanny część klopsików, posypać połową pieczarek i cebuli, na to drugą cześć klopsików i posypać resztą pieczarek i cebuli. Wierzch posypać 1 łyżeczką papryki i 1 łyżeczką soli. Wstawić do nagrzanego piekarnika do 180 stopni C i piec z termoobiegiem 30 minut.
  • Po tym czasie ( klopsiki są dobrze scalone) przemieszać delikatnie i piec jeszcze 20 minut też z termoobiegiem. 
  • Klopsiki  są doprawiane wg mojego smaku i dlatego podałam proporcje soli i pieprzu, ale Państwo możecie sobie to skorygować wg siebie.

17 komentarzy:

  1. Bardzo, bardzo podoba mi się ten przepis. Bo to i dietetyczne będzie i na pewno smaczne. I dla bezglutenowców. Superrr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę teraz trochę odpuścić z cięższymi potrawami , więc takie klopsiki to jakieś wyjście. Dziękuję Aniu.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Apetyczne te pulpeciki a jak pięknie podane i udekorowane.Pozdrawiam i życzę dużo zdrówka.Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, Kasiu , oby Twoje życzenia były prorocze. Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Dziękuję Danusiu za pomysł na jutrzejszy obiad. Pozdrawiam serdecznie. Beata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Beatko smacznego obiadu - mam nadzieję, że przypadnie do gustu . Dziękuję.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Zrobiłam dziś na obiad wg Twojego przepisu, wyszły bardzo smaczne, jedynym minusem dla mnie jest mała ilość sosu jak się wytworzyła, bo lubimy pulpeciki z sosikiem.pozdrawiam,Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, można je na przyszłość podlać pod koniec pieczenia śmietanką i będziesz miała sosik. Dziękuję bardzo. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Dziękuję za podpowiedź, tak zrobię,pozdrawiam serdecznie.Anna

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak to u Ciebie - już zeżarłam oczami!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przykrywac w czasie pieczenia naczynie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Tak przykryć, a pod koniec można odkryć na kilka minut. :)

      Usuń
    2. Dziekuję za odpowiedź ,wyszły przepyszne !!

      Usuń