poniedziałek, 7 września 2015

BEZA PROSTOKĄTNA POD KREM I OWOCE



Inny kształt bezy pod  wypiek zwany Pavlovą . Krem i owoce można wybrać dowolne z innych przepisów na ciasta bezowe z mojego bloga. - klik. 



Beza o wym. 27 x 32 cm 

  • 210 g gram białek
  • 400 g drobnego cukru lub zmielonego w młynku do kawy
  • 2 łyżeczki octu

  • Białka ubić na sztywną pianę i stopniowo dodawać po łyżce cukru dalej ubijając aż do wyczerpania . Masa musi być gładka i lśniąca. Pod koniec ubijania dodać ocet, żeby masa się ustabilizowała. 
  • Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia- wyrysować ołówkiem prostokąt o wym. 27 x 32 cm. Posmarować masłem i wysypać kaszką manną. Wyłożyć ubitą piane formując wysoki brzeg- p. fotografia, w środku robiąc wgłębienie. Łopatką nagarnęłam i potem wyrównałam widelcem.
  • Wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 stopni C i od razu zmniejszyć temperaturę do 120 stopni C. Bezę suszyć ok. 2,5 godziny. Piekarnik uchylić i pozostawić do przestudzenia. 

8 komentarzy:

  1. Pieknie wygląda!!Danusiu,jedna lyzka octu!!!!!Duzo!Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu, to 2 łyżeczki inaczej- możesz dać 1 łyżeczkę, też powinna się ustabilizować - pozdrawiam Ewuniu :)

      Usuń
  2. Ale bajer!!!
    P.S. Czy Rodzina wymurowała już cokół pod Twój pomnik?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he, ja jeszcze się nie wybieram nigdzie.... :)

      Usuń
  3. Piękny blog! Ale ja bym chciała obejrzeć filmik, żeby to cudo odmałpować:)))))))))) Jestem tu pierwszy raz, ale już się czuję jak u siebie;)) Pozdrawiam serdecznie. Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie . Przykro mi , ale filmiku nie ma . Blog zajmuje sporo czasu i nie mam już kiedy kręcić filmów . Nie jestem już najmłodsza , za to jestem wolniejsza - he, he . Zapraszam mimo wszystko do mojej kuchni . Dziękuję bardzo Asiu i życzę miłej niedzieli -pozdrawiam :)

      Usuń

UWAGA :
Ponieważ ostatnio pojawiła się duża ilość spamu zostałam zmuszona do włączenia moderowania komentarzy, które staram się w miarę szybko publikować . Dziękuję.