poniedziałek, 7 września 2015

BEZA PROSTOKĄTNA POD KREM I OWOCE



Inny kształt bezy pod  wypiek zwany Pavlovą . Krem i owoce można wybrać dowolne z innych przepisów na ciasta bezowe z mojego bloga. - klik. 



Beza o wym. 27 x 32 cm 

  • 210 g gram białek
  • 400 g drobnego cukru lub zmielonego w młynku do kawy
  • 2 łyżeczki octu

  • Białka ubić na sztywną pianę i stopniowo dodawać po łyżce cukru dalej ubijając aż do wyczerpania . Masa musi być gładka i lśniąca. Pod koniec ubijania dodać ocet, żeby masa się ustabilizowała. 
  • Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia- wyrysować ołówkiem prostokąt o wym. 27 x 32 cm. Posmarować masłem i wysypać kaszką manną. Wyłożyć ubitą piane formując wysoki brzeg- p. fotografia, w środku robiąc wgłębienie. Łopatką nagarnęłam i potem wyrównałam widelcem.
  • Wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 stopni C i od razu zmniejszyć temperaturę do 120 stopni C. Bezę suszyć ok. 2,5 godziny. Piekarnik uchylić i pozostawić do przestudzenia. 

12 komentarzy:

  1. Pieknie wygląda!!Danusiu,jedna lyzka octu!!!!!Duzo!Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu, to 2 łyżeczki inaczej- możesz dać 1 łyżeczkę, też powinna się ustabilizować - pozdrawiam Ewuniu :)

      Usuń
  2. Dzieki za wyjaśnienie.Ewa

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale bajer!!!
    P.S. Czy Rodzina wymurowała już cokół pod Twój pomnik?!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny blog! Ale ja bym chciała obejrzeć filmik, żeby to cudo odmałpować:)))))))))) Jestem tu pierwszy raz, ale już się czuję jak u siebie;)) Pozdrawiam serdecznie. Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie . Przykro mi , ale filmiku nie ma . Blog zajmuje sporo czasu i nie mam już kiedy kręcić filmów . Nie jestem już najmłodsza , za to jestem wolniejsza - he, he . Zapraszam mimo wszystko do mojej kuchni . Dziękuję bardzo Asiu i życzę miłej niedzieli -pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Mam pytanie czy można suszyć beże w piekarniku z termoobiegiem, bo tylko taki posiadam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Witam Basiu. Przepraszam, ale ja nie mogłam wczoraj odpowiedzieć, ponieważ byłam cały dzień w podróży i dopiero późnym wieczorem przyjechałam. Nie wchodziłam do sieci...byłam bardzo zmęczona. Basiu teraz to już woda po kisielu, ale na przyszłość, można suszyć z termoobiegiem, tylko zmniejszyć temperaturę o 20 stopni C. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Witaj! Mam pytanie czy do bezy nie dajesz mąki ziemniaczanej?

    OdpowiedzUsuń