czwartek, 6 sierpnia 2015

NALEŚNIKI SZPINAKOWE - PRZEPIS PODSTAWOWY




Podaję Państwu przepis na zielone naleśniki. Mogą być nadziewane farszem pomidorowym warzywnym, pieczarkami z cebulką i papryką , zapiekane pod beszamelem ……. itp. Dla informacji - tutaj jest przepis na naleśniki ze szpinaku mrożonego.



CIASTO - ok. 12- 14 naleśników

  • 250 g świeżego szpinaku
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka mleka 
  • 1 szklanka wody
  • 2 jaja
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • pieprz i świeżo starta gałka muszkatołowa do smaku
  • oliwa lub olej do smażenia


  • Umyty i osuszony szpinak przełożyć do blendera, wlać 1 szklankę wody i zmiksować na jednolitą masę.
  • Masę przelać do misy, dodać wszystkie pozostałe składniki i zmiksować. Pozostawić na 25- 30 minut w spokoju.
  • Na patelnię wlać 2 łyżki oliwy lub leju i rozgrzać. Usmażyć cienkie naleśniki. Podczas smażenia kolejnych na patelnię nie wlewamy już tłuszczu, tylko smarujemy pędzlem.

14 komentarzy:

  1. Waw cudny kolor tych nalesnikow,napewno zrobie ciekawe co moj maz na to powie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Kate. No, tak kolor jest piękny , ale i smak również jest inny . Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. uwielbiam ja i moja córka ,dlatego często robie prawie tak samo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, tak przepis nie jest nowym. Dziękuję :)

      Usuń
  3. witam :) dziś postanowiłam.... robię Pani zielone naleśniki ,.jako farsz wykorzystam też Pani przepis pieczarkowo-paprykowy :)
    Pozdrawiam , Sylwia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Sylwio. Mam nadzieję, że wszystko dobrze smakowało.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. a czy może być mrozony szpinak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być razem z wodą - proporcjonalnie :)

      Usuń
  5. Ale zieloniutkie! ja robiłam wczoraj malfatti ze szpinakiem, wszystko ze szpinakiem jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, Marzyniu, nie mam sił nawet na odpowiadanie na komentarze, a cóż dopiero na gotowanie. Ostatnio idę po najmniejszej linii oporu i nie wstawiam nawet przepisów. Po prostu nie ma sił.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Świetnie wyglądają te naleśniki. Powiedz mi proszę z czym to się je?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z czym dusza zapragnie. Z farszem słodkim, wytrawnym , z mięsem, z warzywami....
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Wygląda smakowicie :) Czy ciężko jest je zrobić za pierwszym razem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam Bartku, ale nie było mnie trochę. Możesz śmiało robić, trzymaj się przepisu, a wszystko Ci wyjdzie jak trzeba :) pozdrawiam :)

      Usuń

Proszę, zostaw chociaż krótki komentarz. Będzie mi bardzo miło...