piątek, 20 lutego 2015

PLACKI ZIEMNIACZANE Z KISZONĄ KAPUSTĄ





           Troszkę inna odmiana placków ziemniaczanych z dodatkiem kiszonej kapusty.
Placki takie doskonale smakują z plastrem łososia wędzonego i kleksem śmietany. Nie miałam łososia, a mocną chęć na placki , podałam więc tylko  gęstą śmietanę. Polecam też smaczne placki po rosyjsku



  • 50 dkg obranych ziemniaków
  • 40 dkg kapusty kiszonej z marchewką - niezbyt kwaśnej 
  • 1 średnia cebula
  • 2 jajka
  • 4 płaskie łyżki mąki
  • sól i pieprz
  • olej rzepakowy 
  • gęsta śmietana i plastry wędzonego łososia

  • Kapustę wypłukać, żeby była mało kwaśna, bo zdominuje smak placków i drobno posiekać. Cebulę pokroić w kosteczkę i przesmażyć na małej ilości oleju. Ziemniaki zetrzeć na tarce o średnich oczkach i  odcisnąć na  sicie.
  • Wszystko razem wymieszać i dodać pozostałe składniki. Doprawić solą i pieprzem wg smaku. Kłaść po łyżce na rozgrzany olej i formować cienkie placki.
  • Smażyć na rumiano.

19 komentarzy:

  1. Och Pani Danusiu takie dobroci Pani proponuje. Wszystkie Pani przepisy sobie zapisuję.Oglądam też Stefanię Korżawską na yutube i życzę Wam wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam . Czasami takie proste potrawy smakują o niebo lepiej niż te z dużą ilością składników. Nie wiem jak się do Pani zwracać , ale bardzo dziękuję , bardzo.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Ja jestem Ewa i mieszkam na Mazurach. Juz mi obrzydły potrawy wieloskładnikowe, bo zaczęłam zwracać uwagę na to, co jem. Zołądek przecież nie wie czym trawić kosz śmieci. Potrawy powinny być zwykle proste, chociaż od czasu do czasu można sobie pofolgować dla smaku. A już w zdumienie mnie przyprawiają pomysły, aby do majonezu dodawać jogurt. To w sumie mleko z olejem i żółtkami. Lepiej stosować sam majonez a do sałatek też nie dodawać 2 rodzajów białek.Chyba, że są tego samego pochodzenia. Pozdrawiam Panią serdecznie.

      Usuń
    3. Witam Ewuniu- proszę jestem Danuta, tak będzie nam milej w sieci. Zgadzam się z Tobą. Rzadko rozcieńczam majonez jogurtem, chyba nawet w przepisach tego nie mam, co najwyżej sugeruję, że tak można. Sama nie lubię, bo majonez taki traci dla mnie smak. Nie mam też przepisów na owoce morza, bo za nimi nie przepadam, a poza tym mój blog jest raczej z naszą kuchnią. Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. wspaniałe!! robie podobne i sa to moje ulubione:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja je bardzo lubię z plastrem łososia, ale ze śmietaną też były smaczne.
      Pozdrawiam wieczornie.

      Usuń
  3. A czy tą kapuste nie trzeba podsmazyc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nie potrzeba. Placki są cienkie i ona się usmaży, a poza tym nawet lepiej kiedy nie jest podsmażana, bo im mniej smażenia tym lżej na żołądku, bo już same placki są ciężkie.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  4. To takie jakby fuczki, tylko ziemniaczane :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ło matko i córko, a co to są fuczki Marzyniu ?

      Usuń
    2. Fuczki to Łemkowskie placki z kapusty kiszonej, w Gdańsku dodaje się jeszcze kartofel pół na pół 😁 kiedyś przywieziono tu sporo łemków z Bieszczad,robili placki z kapusty a w Gdańsku dodano kartofelki po kaszubska i powstały "Fuczke"-jak ciotka szprehała😂

      Usuń
    3. Już wiem Grzesiu, przez te 4 lata dowiedziałam się będąc na Podkarpaciu. Bardzo dziękuję :)

      Usuń
  5. Pierwszy raz o czymś takim słyszę, ale ponieważ właśnie kupiłam wiejskie ziemniaki i kiszoną kapustę, musiałam wypróbować... są przepyszne! Nie miałam śmietany, więc jadłam z domowym ketchupem, ale i bez dodatków są świetne :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, błyskawica jesteś Marysiu. Bardzo mi miło, że skorzystałaś z przepisu, ale najważniejsze, że Ci przypadły do gustu smakowego. Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.

      Usuń
  6. Ja uwielbiam smażone i jeśli fuczki sa smażone to także lubie.Musze usmazyc choć kilka placuszków.Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już druga osoba pisze "fuczki", a ja nie wiem co to jest. Nie znam Ewuniu takiej nazwy.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Placki są przepyszne.Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stasiu, cieszę się bardzo, że i Tobie smakowały. Dziękuję.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Mniam, właśnie zajadam i powiem krótko pyszne i nie raz jeszcze zrobię.
    Pozdrawiam Danusiu

    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń