niedziela, 5 stycznia 2014

SAŁATKA Z PRAŻONYM SŁONECZNIKIEM




Sałatka bardzo smaczna, którą możemy przygotować w kilkanaście minut- pozostaje tylko schłodzenie. Słonecznik prażony daje bardzo ciekawy smak sałatki.



SKŁADNIKI:

--- 1 puszka ananasa
--- 1 opakowanie słonecznika- 100 gram
--- 1 puszka kukurydzy
--- natka pietruszki
--- szynka najlepiej konserwowa ( ale może być też gotowana) ok.15 dkg lub kurczak wędzony
--- 4- 5 jaj ugotowanych na twardo
--- sól i pieprz
--- majonez
--- 1 płaska łyżeczka musztardy






1)
Odcedzić ananasy i kukurydzę. Owoce pokroić w paseczki. Jajka ugotować i pokroić w kostkę.
2)
 Słonecznik uprażyć na suchej patelni, szynkę pokroić w drobniutką kostkę lub w cienkie paseczki, pietruszkę posiekać.3) Wszystkie składniki wymieszać, dodać majonez, musztardę , doprawić solą i pieprzem – schłodzić.

18 komentarzy:

  1. Danusiu dzis zajadamy sie plackiem włoskim ale z polewa z roztopionej mlecznej czekolady.Tak prosty placek a tak pyszny.Czesto tak mam,ze jak wstawiasz przepis od razu musze to zrobic:)Sałatka ta tez prosta a zapewne smaczna i gdybym miala skladniki to juz bym robila a nie chce mi sie wyjsc z domu.Jeszcze jutro wolne Danusiu i powrot do pracy po dlugim wolnym.Calusek.JustynaM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zupełnie o nim zapomniałam, ale brak weny poświątecznej do pieczenia zmusił mnie do przeszukania starych przepisów. Ta sałatka jest super w smaku- bynajmniej nam smakuje- słonecznik prażony tak fajnie ją dosmacza.
      Wracamy, że tak powiem do normalności. Dużo było w tym roku wolnego. Rozleniwiłam się trochę, ale wypoczynek też się nam należy. Dziękuję Justynko.
      Pozdrawiam niedzielnie!!!

      Usuń

  2. Robię podobną sałatkę ale jeszcze dodaję starty ser żółty, starte jabłko i białą część pora!! pyszna!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Ja podałam przepis trochę mniej rozbudowany, ale oczywiście możemy dodawać do sałatki jeszcze inne składniki wg upodobania. Jak by nie smakować to słonecznik idealnie wkomponowuje się w całość sałatki. Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam!!!

      Usuń
  3. Witam.Ja Pani Danusiu też robię sałatkę z słonecznikiem,gotuję ziemniaki kroję w większą kostkę przesmażam wędzony boczek na patelni dodaję do ziemniaków i na tej samej patelni prażę słonecznik,potem dodaję jogurt naturalny i trochę majonezu mieszam i doprawiam do smaku.pyszna.Pozdrawiam Kasia z Obornik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Pani Kasiu. Przyznam, że takiej sałatki nie znałam. Na pewno zrobię z tych składników, które Pani podała , tym bardziej, że prażony słonecznik w sałatkach bardzo lubię. Pani sałatka ma proste składniki i cały jej smak pewnie jest w tej prostocie. W tym tygodniu zrobię i postaram się wstawić na bloga z Pani rekomendacji. Czy pozwoli Pani, że nazwę ją sałatką Kasi z Obornik? Będę wdzięczna. Bardzo dziekuję.

      Pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń
  4. Prażony słonecznik to bardzo fajny dodatek do sałatek. Mnie przekonała do niego moja teściowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to zapunktowała Pani u teściowej. Dziekuję.
      Pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń
  5. Bardzo smakowita sałatka.Ten uprażony słonecznik niewątpliwie dodaje smaku tej sałatce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzysiu, któż nie ma tego wiedzieć, jak taki znawca kulinarny jak Ty. Ja za Tobą nie zdążę, dlatego cieszę się, że jesteś w sieci.
      Pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń
  6. Pani Danusiu będzie mi bardzo miło jak pani ją wstawi na swoim blogu.Pozdrawiam serdecznie Kasia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje potwory wyżerają słonecznik, zanim zdążę go uprażyć :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamarzyniu, weź ich uwiąż na czas prażenia.
      Pozdrawiam cieplutko!!!

      Usuń
  8. Czy można zastąpić ananasa czymś innym bo nie przepadamy za nim w potrawach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Można zastąpić brzoskwiniami pokrojonymi w kosteczkę i dobrze osączonymi na sicie.
      Pozdrawiam!!!

      Usuń
  9. Jest to kolejna Pani potrawa, którą mogę zrobić "w ciemno", bo wiem, że będzie pyszne. I tak też się stało. Prażony słonecznik nadaje tej sałatce niepowtarzalnego charakteru, mój mężczyzna był zachwycony. A ja?! Myślałam, że zjemy od razu całą miskę.....
    Pozdrawiam cieplutko
    Monika B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Moniu . Ja
      Jestem Danuta i będzie mi miło być po imieniu . Tak będzie nam milej w sieci . Ja w ogóle bardzo lubię dodatek prażonego słonecznika do wielu potraw , dodaję nawet do tłuczonych zieminaków - proszę spróbować , są duźo smaczniejsze . Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń