środa, 7 sierpnia 2013

CHLEB Z MORELAMI




Przepis na ten chleb przerobiłam trochę z przepisu na chleb wieloziarnisty. Zrezygnowałam z ziaren na rzecz płatków owsianych górskich- takie urozmaicenie.W yszedł bardzo smaczny, wilgotny chlebek. Pokombinowałam trochę z mąkami i wyszło jak trzeba. Ten chlebek ze zmianami piekłam już 3 razy, wszystko wyszło ok.więc zdecydowałam się z Państwem podzielić tym przepisem, bo chlebek jest bardzo łatwy do zrobienia.



       SKŁADNIKI na 1 chlebek w keksówce:

         ---200 gram mąki orkiszowej typ 700
         ---300 gram mąki pszennej chlebowej typ 750
         ---2 płaskie łyżeczki cukru
         ---1 płaska łyżeczka soli
         ---7 gram drożdży instant
         ---1/2 szklanki płatków owsianych
         ---1/2 litra lekko ciepłej wody
         ---10 suszonych moreli ( można dać suszone śliwki,żurawinę itp.)
         ---otręby do posypania blaszki
         ---standardowa keksówka


Wszystkie suche składniki wsypać do wyższego garnka i wymieszać- morele pokroić drobniej. Dodać wodę i dokładnie rozmieszać łyżką, bo ciasto jest luźne. Przykryć pokrywką i pozostawić do podwojenia objętości. Rośnie dość szybko. Keksówkę posmarować olejem i posypać otrębami. Wyrośnięte ciasto zamieszać łyżką i przełożyć do keksówki. Przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia (wypełnienia foremki). Też rośnie dość szybko. Piekarnik nagrzać do 230 stopni C i piec ok.60 minut. Wyjąć chleb z piekarnika, odczekać 5 minut i wyjąć chleb na kratkę,żeby odparował . Pozostawić do ostudzenia.

CHLEB CZYTELNIKÓW :



6 komentarzy:

  1. Kobito, czy TY masz w kuchni klimę, że dajesz rady stać przy gorkach?!
    Ja stoję, bo muszę (robotnicy na budowie, biorą taniej, ale z obiadem, więc jak trza to trzeba).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie daję rady,ale jeść musimy.Klimę mam jak sobie pootwieram wszystkie okna.Marzyniu budujesz dom?
      Pozdrawiam z kuchni -robię pierogi z serem na słodko!!!

      Usuń
    2. Namieszalam,zamieszalam i upiekl się doskonaly chlebek!Dodalam,zurawine i orzechy jest wilgotny i pyszny.Ewa

      Usuń
    3. No, to rzeczywiście Ewuniu namieszałaś- he, he - pozdrawiam i dziękuję bardzo:)

      Usuń
  2. a co jak nie mozna dostac maki orkiszowej? mozna ja czyms zastapic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj wróciłam z urlopu,o czym wcześniej informowałam na blogu i nie mogłam wcześniej odpowiedzieć na pytanie.Może to trochę za późno,ale można w zastępstwie upiec chleb wieloziarnisty-na początku tego przepisu podałam link do tego chleba.
      Pozdrawiam ciepło!!!

      Usuń