piątek, 22 lutego 2013

JABŁKA W CIEŚCIE



Dzisiaj proponuję coś słodkiego do porannej kawki. Jabłka przeważnie mamy w domu , mąkę i mleko też więc błyskawicznie możemy sobie zrobić słodką przyjemność i podnieść poziom serotoniny.

          SKŁADNIKI:

              ---1 szklanka mąki tortowej
              ---1 szklanka mleka
              ---1 jajko
              ---3-4 jabłka
              ---1 szklanka oleju rzepakowego
              ---cukier puder

Mąkę , mleko i jajko dobrze rozmącić i zostawić na 15 minut , żeby ciasto odpoczęło. W międzyczasie obrać jabłka i wydrążyć gniazda nasienne. Owoce pokroić w ok. 1 cm plastry. W małym rondelku rozgrzać olej. Jabłka maczać w cieście i smażyć z obu stron na złoty kolor. Wyjąć z tłuszczu , osączyć i posypać cukrem pudrem. Jeżeli ktoś lubi może przemieszać cukier puder z cynamonem. Ponieważ nie ma tych plastrów tak dużo ( z 4 jabłek 16) to ja smażę je w małym rondelku , ze względu na oszczędność oleju. Jabłka smażą się szybko , więc w ciągu 20 paru minut możemy mieć pyszny dodatek do kawy.

JABŁKA CZYTELNIKÓW :


Ewa z San Diego

10 komentarzy:

  1. Danusiu smaka mi narobilaś niesamowitego :) jak ja dawno nie jadłam takich jabłek w cieście hmm :))) smaki mojego dzieciństwa :))) chyba zrobię jutro na obiad :))) albo jeszcze zaraz na kolacje :))
    Dziękuje za dodanie się wpisu do mojej Jabłuszkowej akcji.
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki smakołyk to tylko 20-30 min.roboty ,a jaka przyjemność.Ta akcja jabłuszkowa,to bardzo dobry pomysł mając u nas taki wartosciowy owoc.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. ...ale smakowicie wyglądają ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam,uwielbiam placki,a te na słodko to już kochammmmmm!Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, ja szczególnie te, bo jest więcej owoców niż ciasta.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Doskonale,poziom serotoniny podnesiony!!!!Wszystko co smazone ,oprocz miesa uwielbiam.....a pupcie rosnie!!!/chyba mi rozum odebralo/dzisiaj juz tylko surowki mi pozostaly!!!Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widząc Twoją posturę Ewuniu, to nie musisz się martwić- pozdrawiam.

      Usuń