sobota, 10 stycznia 2015

SAŁATKA DROBIOWA PO HAWAJSKU





Przepis pochodzi z książeczki „Rozmaitości z kurczaka i indyka” z 2001 roku.Użyłam nazwy, która jest w przepisie, pozmieniałam tylko proporcje i dodałam natkę pietruszki. Wydawało mi się, że ilość użytego drobiu jest zbyt duża do pozostałych składników. Do przygotowania sałatki można użyć mięso z rosołu. W moim przypadku miałam 2 piersi z kurczaka, ale mogą być z indyka, także mięso obrane z kości kurczaka pod warunkiem, że nie jest zbyt rozgotowane. Sałatkę można podać w całości w salaterce lub uformować porcje w kształcie wrzecionka i ułożyć na udekorowanym półmisku. Sałatka jest uboga w składniki, ale mimo to jest bardzo smaczna.



SKŁADNIKI:

  • 300 g ugotowanych piersi drobiowych, indyczych lub mięsa z kurczaka
  • 7 plastrów ananasa z puszki lub świeżego
  • 2 jabłka
  • 1/2 szklanki majonezu lub na pół z gęstym jogurtem
  • 30 g pikantnego ketchupu lub więcej wg uznania
  • 1/2 płaskiej łyżeczki przyprawy curry
  • sól i pieprz
  • dodatkowo 2 łyżki posiekanej natki pietruszki


  • Ugotowane mięso drobiowe, jabłka i ananasy pokroić w kostkę i wymieszać.
  • Majonez, ewentualny jogurt, ketchup, curry razem wymieszać i połączyć z sałatką doprawiając pieprzem i solą wg smaku. Sałatkę schłodzić.

6 komentarzy:

  1. Pozdrawiam,bardzo chętnie zaglądam na Twojego bloga, korzystam z przepisów jak tylko mogę coś przygotuję czy podpatrzę. Gotuję teraz szynkę w całości chleb polski jest rewelacyjny.
    Cieszę się że odkryłam ten blog pozdrawiam Marlena.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Marlenko. Mam nadzieję, że szynka się udała i smakowała. Nie ma to jak swoje wyroby domowe. Ja już bardzo mało kupuję gotowych produktów. Mogę powiedzieć, że właściwie wcale. Już się przyzwyczaiłam i nawet nie zabiera mi to dużo czasu. Bardzo Ci dziękuję.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Wpadam do Ciebie po przepis serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. szybka, prosta w wykonaniu i bardzo smaczna sałatka na każdą okazję... oraz bez okazji :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli uniwersalna Emilko - he, he . Dziękuję bardzo :)

      Usuń