środa, 9 stycznia 2013

KOPERTY SEROWO-MAŚLANE

                       

Mam jeszcze przez kilka dnia mojego Wnusia. Dzisiaj upiekliśmy ciasteczka- Koperty serowo- maślane. Są przepyszne . Myślę, że większości Państwa znane.



SKŁADNIKI na ok. 40 sztuk:

                   ---1/2 kg mąki tortowej
                   ---1/2 kg twarogu (ja daję chudy)- w kostce
                   ---1/2 kg masła (można dać połowę margaryny)
                   ---papier do pieczenia
                   ---1 jajko do smarowania ciasteczek
                   ---cukier brązowy do posypania lub gruby kryształ
                   ---5 średnich jabłek nie za soczystych




1)Mąkę siekamy z masłem i dodajemy zmielony twaróg. Można to zrobić w malakserze. Szybko zagniatamy i wstawiam do lodówki na ok. 40 minut.
2)  Obrane jabłka kroimy na 4 części, a te jeszcze na pół w poprzek, co daje nam 8 kawałeczków. Blachy wyściełamy papierem do pieczenia - mnie wychodzą 2 duże blaszki. Wałkujemy ciasto podsypując mąką dość obficie (tak żeby się nie kleiło) na grubość ok.3 mm. Kroimy w kwadraty. Na środek każdego kładziemy po cząstce jabłka i sklejamy jak kopertę.
3)Piekarnik nagrzewamy do temperatury 200 stopni C. Ciastka układamy na blachę w pewnych odległościach (one nie rosną). Kopertki smarujemy rozmąconym jajkiem dość dokładnie i posypujemy brązowym cukrem lub grubym kryształem. Zamiast posypywać cukrem ciastka można polukrować.
4)Blachę wstawiamy na drugą półkę od dołu piekarnika i pieczemy z termoobiegiem przez 15 minut. Włączony termoobieg - góra i dół.

KOPERTY CZYTELNIKÓW :

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam te ciasteczka. Trzymam mocno kciuki za powodzenie i rozwój bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za pierwszy komentarz .Ma Pani bardzo pozytywną energię wewnętrzną,więc wierzę,że będzie ona jakby wyznacznikiem na dalszą drogę.

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasteczka pychota. za mało co prawda podociskałam i trochę mi się koperty pootwierały :) ale przepis świetny !!! pychota polecam wszystkim

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaudyno, nie ma co się martwić, czasami mogą się otworzyć . Mnie też czasami się zdarza nie docisnąć.
      Pozdrawiam i dziękuję :)

      Usuń
  4. Danusiu, myslisz, ze mozna dodac mascarpone i philadelpie zamiast twarogu?
    Pozdrawiam :)
    Sylwia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwio, przepraszam, że dzisiaj odpisuję, ale niedziela to taki dzień kiedy mało siedzę przy komputerze. Przepis dotyczy sera twarogowego i nie potrafię powiedzieć czy ten zamiennik, który proponujesz się sprawdzi w tym przepisie- to jednak zdecydowanie inne serki.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń