niedziela, 12 stycznia 2014

SEROWY PLACEK Z BRZOSKWINIAMI




Przed  Bożym Narodzeniem wyciągnęłam stary zeszyt z przepisami, żeby wrócić do ciast tradycyjnych. Potrzebny był mi przepis na makowiec japoński , 
a przy okazji z nostalgią przeglądałam kolejne przepisy. Wracam teraz troszkę do nich.
  Przepis dawny, nie znam autora, ale cieszę się, że go mam.
 Placek serowy upiekłam z brzoskwiniami z puszki,  ale również bardzo dobry jest z wiśniami drylowanymi z syropu (kompotu) . Można również upiec z wiśniami wcześniej rozmrożonymi.



CIASTO na blaszkę o wymiarach 37x 28 cm:


--- 3 szklanki mąki ( szklanka – 250 ml)
--- 25 dkg masła lub margaryny
--- 4 żółtka
--- ½ szklanki cukru kryształu

Z podanych składników wyrobić ręcznie coś w rodzaju drobnej kruszonki. Z tego odsypać 1 szklankę. Pozostałe ciasto wysypać na blaszkę wyścieloną papierem do pieczenia i dłonią równo lekko ugnieść. Podpiec na leciutko złoty kolor wstawiając do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C  na ok. 7-8 minut z termoobiegiem.

MASA SEROWA:


--- ½ kg twarogu formowanego
--- 2 jaja
--- ½ szklanki cukru kryształu
--- 1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej
--- 2 płaskie łyżki mleka w proszku
--- 4 płaskie łyżki miękkiego masła
--- 1 łyżka likieru amaretto lub aromat wanilii lub skórka i sok z połowy cytryny

Twaróg zmielić dwa razy lub jeden raz przez sitko do maku. Dodać wszystkie składniki i zmiksować na gładką masę.



BRZOSKWINIE-
duża puszka- odcedzone i pokrojone w kostkę. Dodać 1 płaską łyżkę mąki ziemniaczanej i wymieszać.

PIANA Z BIAŁEK:


--- 4 białka
--- kisiel brzoskwiniowy  ( do wiśni wiśniowy)
--- 5 płaskich łyżek cukru pudru

Białka ubić ze szczyptą soli i ubijać dalej dodając kolejno po jednej łyżce cukru pudru, na koniec  zmiksować na wolnych obrotach kisiel, lub wymieszać łyżką drewnianą.

KRUSZONKA:


--- odsypana szklanka ciasta
--- 3 płaskie łyżki cukru kryształu
--- 3 płaskie łyżki wiórków kokosowych

Wszystko wymieszać razem.

Na podpieczony spód wyłożyć masę serową, na nią pokrojone brzoskwinie, wyłożyć ubitą pianę i posypać  kruszonką. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec bez termoobiegu ok. 35-40 minut na mocno rumiany kolor na pierwszej półce od dołu piekarnika.



PLACEK CZYTELNIKÓW :


Ewa Z. z San Diego


Kolejny Ewy z San Diego



19 komentarzy:

  1. i już notuję! ja właśnie kolejny raz robię Twój włoski placek. Już się piecze.Tym razem zrobiłam z samymi jabłkami, a na wierzch położyłam pianę wymieszaną z cukrem, budyniem śmietankowym i olejem. Pachnie, że ślinka cieknie. Ten sernikowy placuszek będzie na dniach następny. Buziaki ciepłe z deszczowo śniegowego Lublina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ja bym chciała, żeby u nas chociaż trochę popadał śnieżek, bo ta pogoda jest anormalna. Agusiu fajnie, że mi podpowiedziałaś z tą pianą- i ja spróbuję.
      Pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń
  2. Witaj Danusiu!
    Widzę, że mamy podobne smaki, ponieważ na dzisiejszą niedzielę też upiekłam ciasto z brzoskwiniami, ale z galaretką, bo wielką ochotę miałam na ciasto biszkoptowe z owocami, galaretką i bitą śmietaną :)
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zerknęłam do spiżarni i pierwsze co mi wpadło w oko to była puszka brzoskwiń i cóż było robić? Trzeba było piec, a za ciasto z galaretką i bitą śmietaną mój Mąż by Cię na rękach nosił.
      Pozdrawiam cieplutko!!!

      Usuń
  3. Ser i brzoskwinie,nic dodać, nic ując,pychota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty jednak Krzysiu jesteś komentatorem nie do przeskoczenia- dziękuję Ci bardzo.
      Pozdrawiam cieplutko!!!

      Usuń
  4. A musi być to mleko w proszku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Taki jest przepis. Może Pani zrezygnować, ale to bedzie Pani decyzja. Jak wyjdzie masa serowa nie wiem. Mleko suche pewnie ma jakieś znaczenie w tym konkretnym przypadku. Myślę jednak, że skoro tak jest w recepturze to znaczy, że powinniśmy się jej trzymać. Ktoś ten przepis tworzył i tak dobrał składniki, żeby wszystko razem grało.
      Pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń
  5. Nie ma mleka w proszku i sernika nie będzie.Pozdrawiam.Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to Ci podeślę- no problem - ukłony !!!

      Usuń
    2. Uf,dostalam mleko w proszku,bedzie sernik z brzoskwiniami.Pozdrawiam.Ewa

      Usuń
  6. Sernik wyrosl pieknie!Smakuje jak delicja.pozdrawiam.Ewa

    OdpowiedzUsuń
  7. Dalam kilogram sera i jest wysokiiiiiii,taki jak lubie.Mialam ostatni kisiel polski.Czy następnym razem mogę dodac tylko skrobie ziemnaczana,bo przecież glowny składnik kisielu to skrobia?Jaka ilość Danusiu mam dodac na pol kilo sera?Pozdrawiam.Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Ewuniu. Możesz zastąpić mąką ziemniaczaną w ilości 40 g. Ewuniu, bardzo się cieszę, że w końcu udało Ci się upiec to ciasto . Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Nastepny serniczek wyskoczyl piekny z piekarnika.Dzieki.Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że i u Was serniki zajmują swoje miejsce w menu- u mnie bardzo lubią.
      Pozdrawiam Ewuniu :)

      Usuń
  9. Witam - dziś upiekłam na popołudniową kawę napiszę później jak smakowało - pozdrawiam i życzę miłej niedzieli :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Beatko. Ciekawa jestem czy placek smakował. Dawno go nie piekłam, jakoś o nim zapomniałam. Dziękuję Beatko- niedziela była udana. Tobie życzę miłego poniedziałku.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń