czwartek, 4 lipca 2013

DESER Z MASĄ BANANOWĄ




Pora letnia więc wszelkie desery z owocami mocno schłodzone należą do tych, które jemy z przyjemnością. Wczoraj opublikowałam przepis na pyszny deser z truskawkami - Eton Mess. Dzisiaj deser czysto owocowy. Mój wnusio nie przepada za bananami i był to bardzo dobry sposób na przemycenie tych owoców. Zmiksowane banany wyglądają jak masa śmietankowa. Z sokiem cytrynowym i cukrem banany nabierają nowego smaku. I to była zmyła dla mojego wnusia, który deser zjadł z ogromnym smakiem.



       
SKŁADNIKI na 4 osoby:

          ---40 dkg truskawek
          ---2 banany średnio dojrzałe
          ---2 małe kiwi
          ---sok z 1/2 cytryny
          ---1 łyżeczka miodu
          ---2 płaskie łyżeczki cukru trzcinowego lub białego
          ---miałam jeszcze parę jagód

Truskawki pokroić na drobniejsze kawałki i powsypywać połowę do 4 szklanek. Banany zmiksować z sokiem z cytryny , cukrem i wyłożyć na truskawki. Na mus bananowy dać resztę truskawek. Owoce kiwi zmiksować z 1 łyżeczką miodu i wyłożyć na truskawki. Truskawki można lekko posypać cukrem pudrem. Miałam jeszcze resztkę okruchów bezy, więc nimi posypałam, które w lodówce się rozpuściły. Można dołożyć po 2-3 malinki lub parę jagód lub po prostu  2-3 kawałeczki truskawek. Deser mocno schłodzić.

DESER CZYTELNIKÓW :


Ewa z S. Diego

6 komentarzy:

  1. Danusiu, kolorowo,owocowo,wakacyjnie , cudnie!
    Czemu jesteś tak daleko?
    Jestem Ci dłużna odpowiedź na Twój portret rodzinny, na razie pięknie dziekuję,odpowiem na pewno.
    A teraz proszę Cie o radę- jak to robisz,że dajesz dwa posty (przepisy) z aktywnymi tytułami,pod jedna datą. Oświeć mnie, próbowałam różnych sposobów i mi się to nie udaje.
    Pozdrawiam Cię i Twoich Wakacjuszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Bożenko.
      Ja nic nie robię-po prostu publikuję i samo się tak robi.Postów można publikować znacznie wiecej,tylko kto to ugotuje i napisze.Na Blogerze tak po prostu jest.Nie wiem jak jest w przypadku własnej domeny.
      Dziekuję za pozdrowienia i miło mi Cię powitać.

      Usuń
  2. Danusiu, dziękuję ,że wpadasz nawet bez zapowiadania się.
    Muszę wobec tego spróbować napisać dwa przepisy jednego dnia, bo zdarza mi się napisać przepis na mięso i drugi przepis chciałabym napisać np. na sałatkę do tego mięsa i jak dotąd jeden tytuł był aktywny.Chyba ,że trzeba pisać posty kolejno tego samego dnia, ale osobno, nie w jednym poście.
    Może mnie olśniło w tym momencie.Dzięki Danusiu za naprowadzenie mnie.
    Jak coś nie pójdzie, to będę pytać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko,tak szybciutko-jeden przepis w jednym poście-koniec.Kolejny przepis w następnym poście-finito.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Dzisiaj na bardzo zdrowo,DELICJA!Pozdrawiam.Ewa

    OdpowiedzUsuń