piątek, 18 października 2019

ŚLEDZIE PO RYBACKU



Ostatnio coś się za mnie śledzie wzięły. Ten przepis  spisałam kiedyś z Kobiety i Życia...taka gazeta , która była trudna do zdobycia, a jeżeli już to w założonej teczuszce w kiosku. W kilku słowach rzeknę...dawno, dawno temu za górami za lasami...No, ale do rzeczy. Śledzie  solone, potem moczone i potem marynowane, ale warto je zrobić bo są bardzo smaczne. Jeżeli tylko rodzynki Wam nie przeszkadzają to bardzo polecam. Mogą stać w lodówce ok. tygodnia, są jeszcze smaczniejsze.


  • 500 g solonych śledzi - filetów - wymoczyć wg smaku

MARYNATA  

        - 1 szklanka octu jabłkowego lub cytrynowego + 1,5 szklanki wody ( szklanka o poj. 250 ml )
        - 2 małe liście laurowe + 7 ziaren ziela angielskiego + 7 ziarenek czarnego pieprzu
        - 1 łyżeczka gorczycy + 2 kopiaste łyżeczki cukru + 0,5 łyżeczki soli

  • Wszystkie składniki marynaty zagotować i gotować kilka minut. Ostudzić , zalać wymoczone śledzie i wstawić do lodówki na 24 godziny.


SOS :

  • 100 - 150 g rodzynek ( dałam 150 , bo lubię ) 
  • 1/2 szklanki oleju wg uznania ( u mnie słonecznikowy ) 
  • 1 szklanka ketchupu ( u mnie domowy z pomidorów z papryką ) ...jeżeli nie ma domowego, to pół szklanki kupnego , który jest w smaku bardziej intensywny wymieszanego z gęstym sokiem pomidorowym lepiej z  passatą
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 - 3 szczypty gałki muszkatołowej 


  • Olej, ketchup , pietruszkę i gałkę razem wymieszać. Śledzie pokroić na ok. 1 - 1,5 cm kawałki , wsypać rodzynki i wymieszać z sosem. Przełożyć do słoja lub szklanego pojemnika, przykryć i wstawić na ok. 12 godzin do lodówki.

13 komentarzy:

  1. Przeczytałam,zrobię przy najbliższej okazji.Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie śledzie, ale... No właśnie. Nie powinnam ich jeść, ale jak zjem niedużo, to może przeżyję:)).Cieszę się Danusiu,że działasz w kuchni. Pozdrawiam, Elżbieta P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie powinnam, ale nie potrafię z nich zrezygnować. Pozdrawiam Elżuniu :) dziękuję :)

      Usuń
  3. super! na pewno przetestuję na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne śledzie zamiast rodzynek dałam żurawinę suszoną i fajnie wyszło proszę o więcej takich przepisów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Aniu. Z żurawiną też kiedyś robiłam i ...tak są równie smaczne. Bardzo dziękuję Aniu :) pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Witam.Śledzie wyjąć z marynaty i dodać do sosu....? Dobrze zrozumiałam? Co zrobić z marynatą?
    Pozdrawiam.
    Dorota J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, ale nie mogłam...marynatę wylać, gdyby było inaczej to bym napisała...pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. Śledzie z tego przepisu są pyszne! Robiłam już 2 razy. Na święta robię 2 porcje. Danusiu bardzo dziękuję za przepis😘 Pozdrawiam serdecznie 🙂

      Usuń
    3. Ja też zrobiłam te śledzie, bo mogą dłużej stać. U mnie po Wigilii śledzie nie bardzo idą, to chociaż po świętach pojedzą ze smakiem. Dziękuję :)

      Usuń
  6. Dziękuję za odpowiedź.��
    Śledzie przyrządzone wg tego przepisu są wspaniałe �� Pozdrawiam serdecznie.
    Dorota J.

    OdpowiedzUsuń