czwartek, 1 maja 2014

SAŁATKA SŁONECZNIKOWA



Taka szybciutka sałatka z prażonym słonecznikiem.



SKŁADNIKI:


- 100 g łuskanego słonecznika
- ok. 20 dkg szynki gotowanej lub konserwowej
- 1 puszka ananasów w plastrach- 10 plastrów
- 1 puszka kukurydzy
- 2 kopiaste łyżki siekanej patki pietruszki
- 4 kopiaste łyżki majonezu

- 2 kopiaste łyżki szczypiorku
- ewentualnie sól i pieprz

Słonecznik uprażyć na suchej patelni na lekko rumiany kolor. Szynkę i ananasy pokroić w kosteczkę. Kukurydzę odcedzić. Wszystko wymieszać, łącznie z natką pietruszki i szczypiorkiem, dodać majonez i jeszcze raz wymieszać. Sałatkę schłodzić.

15 komentarzy:

  1. Przyszłam do Ciebie Daniu zrobić se ucztę dla wyobraźnie :-)
    Zaczynam od sałatki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzyniu witam Ciebie w moich progach i zapraszam na degustację.
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  2. musze ją wypróbowac wyglada że jest smaczna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. My bardzo lubimy ze słonecznikiem prażonym, a ja szczególnie bo jest mało pracy przy niej. Dziekuję.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Takiej, z taką ilością słonecznika to jeszcze nie jadłam... Super wygląda, bardzo smacznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko tak się wydaje, że jest dużo, on ginie w pozostałych składnikach, ale daje bardzo fajny smaczek. Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
    2. Bardzo smaczne chrupanko.Lubię takie szybkie sałatki.

      Usuń
    3. Narobiłam się Bożenko przy ciastach i innych potrawach, więc taka szybka sałatka mi przypasiła.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Ten słonecznik działa na mnie! Boję się, że ulegnę, wszak nastał czas lżejszej kuchni i nie powinnam... z pewnością jednak zapamiętam na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że teraz już będzie mniejszy apetyt na takie sałatki, ale nie ma jeszcze pełnego asortymentu warzywnego- myślę o krajowym, więc jeszcze taka sałatka miała chętnych. Dziekuję i pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Witam, czy można zamiast soli peklowej użyć soli zwykłej albo morskiej? I czy kminek jest niezbędny, bo nie przepadam za nim:) Mam szynkowar 1,5 litrowy, zmieści mi się 1kg szynki czy muszę zmniejszyć ilość? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem jak to się stało, ale komentarz miał być do szynki w całości z szynkowara:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic się nie stało, musiała pani coś pyknąć nie tak. Można użyć soli morskiej czy zwykłej, wtedy jego przydatność do spożycia się skraca. Ja mam 2 litrowy, więc może się nie zmieścić, a ryzykować strach, bo może wysadzić sprężynę .
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Dziękuję za odpowiedź:) Zrobię więc z mniejszej porcji. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń