piątek, 29 listopada 2013

SAŁATKA Z WYSMAŻONYM BEKONEM


Sałatkę wypatrzyłam u Agnieszki na blogu "Moje mniam"- dziękuję AgusiuPrzepis pozwoliłam sobie troszkę zmienić. Sałatka z chrupiącymi chipsami wyszła bardzo smaczna.



SKŁADNIKI:

---35-40 dkg   kapusty pekińskiej
---3 połówki papryki konserwowej
---2-3  średnie ogórki konserwowe
---pęczek szczypiorku
---60 dkg ziemniaków sałatkowych
---ok. 15- 20 dkg bekonu, polędwicy wędzonej surowej lub wędzonki
---5 plastrów ananasa z puszki
---3 pomidory najlepiej podłużne
---olej do smażenia

SOS:

---4 łyżki oliwy lub dobrego oleju
---1 lekko kopiasta łyżka ostrej musztardy
---2 łyżki octu jabłkowego
---1 lekko kopiasta łyżka miodu
---sól i pieprz


1)Ziemniaki ugotować w mundurkach i ostudzone pokroić w małe talarki.
2)Wędzonkę pokroić w cienkie średniej wielkości plasterki  i wysmażyć na oleju na chrupko- osączyć na ręczniku kuchennym papierowym.
3)Paprykę, szczypiorek i ananasy pokroić drobniej- można w kosteczkę. Pomidory- każdy na 4 części wzdłuż.
4)Kapustę pekińską poszatkować . Wszystkie składniki sałatki włożyć do misy i wymieszać .
5)Wszystkie składniki sosu zmiksować , doprawić solą i pieprzem. Dodać do sałatki i delikatnie wymieszać- ewentualnie jeszcze całość doprawić.
6)Sałatkę przełożyć do miski szklanej i obłożyć w około cząstkami pomidorów.

3 komentarze:

  1. Bardzo się cieszę, że sałatka przypadła do gustu. Teraz ja spróbuję mój schab zastąpić takimi Twoimi chipsami . Miłej soboty Danuś

    OdpowiedzUsuń