poniedziałek, 29 lipca 2013

SAŁATKA WARZYWNA Z BROKUŁAMI,POMIDORAMI....



Sałatka z gotowanymi brokułami, pomidorami , ogórkami kiszonymi , jajkami w sosie majonezowo-ketchupowym z jogurtem. Do zrobienia sałatki użyłam pomidorów malinówek i ogórków małosolnych. Sałatka szybka i bardzo smaczna dla amatorów brokułów. Podejrzałam ją na blogu "Kuchnia domowa Ani". Sałatka pochodzi ze zbiorów Siostry Anastazji.



Sałatkę zrobiłam z większej ilości produktów :

       ---2 średnie brokuły
       ---6 średnich pomidorów
       ---7 jajek
       ---7 ogórków małosolnych lub kiszonych
       ---spory pęczek szczypioru lub szczypiorku

  Sos:
       ---4 łyżki majonezu
       ---4 łyżki łagodnego ketchupu
       ---8 łyżek jogurtu naturalnego
       ---sól i pieprz



Brokuły podzielić na różyczki i ugotować al dente. Sparzone i obrane pomidory pokroić w kostkę, wyłożyć na sito i lekko docisnąć,żeby było mniej wody. Ogórki pokroić w plasterki lub półplasterki i osączyć z soku. Ugotowane na twardo jajka pokroić w kostkę. Szczypior posiekać. Wszystko wymieszać razem, trochę posolić i popieprzyć. Przygotować sos. Wszystkie składniki razem zmiksować i doprawić solą i pieprzem. Wylać na wymieszaną sałatkę i delikatnie wymieszać. Lepsza jest schłodzona. Zostało mi do następnego dnia i była tak samo dobra, tylko może trochę puściła więcej soku.

8 komentarzy:

  1. Sałatka jest świetna sama robię podobną tylko dodaje jeszcze szynkę i uprażony słonecznik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może być bardzo fajne połączenie,bo słonecznik i ziarno sezamowe prażone często bywają w moich potrawach.Na pewno skorzystam.
      Dziekuję i pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Brzmi i wygląda ciekawie. Robię bardzo podobną, tylko zamiast ogórków kiszonych daję korniszony i odrobinę majonezu, Ale że zaintrygował mnie sos w twojej sałatce to na pewno się skuszę. Nadia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze z radością przyjmuję wszelkie propozycje,bo zawsze można coś poprawić czy dodać do potraw.Korniszony mogą fajnie zaostrzyć smak sałatki.Dziękuję.
      Pozdrawiam!!!

      Usuń
  3. Wygląda bardzo apetycznie,dzis zrobiłam też sałatke z makaronu ryżowego,szynki,koperku itd czeka na powrot PIW:))))ktory wracajac z pracy zawsze przed obiadem i tak otwiera lodówke:)No a ja lubie robic niespodzianki.Pozdrawiam Danusiu uuuuuuupppalnie,ja upały znoszę fatalnie mimo mojego wieku.J.M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ledwo żyję w tej temperaturze,pewnie jak wszyscy.Jednak w kuchni urzeduję,bo jakoś dziwnie znajome jest dla mnie to zaglądanie do lodówki.Dzisiaj robiłam białą kiełbasę na zapas-niech sobie leży w zamrażarce,bo teraz nie wchodzi przy tej temperaturze.Ale czasami przychodzi taki dzień i ochota,że kiełbasa na ciepło idzie w ruch.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  4. Ja również robię taką sałatkę, tylko w mojej wersji sos jest czosnkowy i nawet przeciwnicy czosnku się nią zajadali, polecam bardzo w takim wydaniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z sosem czosnkowym może być jeszcze lepsza,bo u mnie czosnek to jedna z głównych przypraw mojej kuchni.Dziękuję.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń