sobota, 20 lutego 2016

KISIEL POMARAŃCZOWO- WANILIOWY





Najlepszy kisiel, to kisiel domowy. Zawsze mamy w domu mąkę ziemniaczaną i jakieś owoce, czy sok naturalny, nawet kompot i kisiel gotowy. Smaczny i aromatyczny.


  • 2 pomarańcze
  • 1/2 l wody
  • 2,5 płaskiej łyżki maki ziemniaczanej
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
  • 1 łyżka octu jabłkowego
  • 1 łyżka soku cytrynowego


  • Pomarańcze obrać ze skórki i skroić nadmiar albedo. Pomarańcze pokroić na plastry. Przełożyć do rondelka i zalać 1, 5 szklanki wody. Pozostałą wodę rozrobić z mąką ziemniaczaną.
  • Pomarańcze zagotować dodając ocet jabłkowy, cukier, sok cytrynowy i wanilię. Do gotujących się pomarańczy wlać zawiesinę z mąki ziemniaczanej. Mieszać do zgęstnienia.
  • Przy pomocy łyżki rozlać na talerzyki lub do pucharków. Dobrze jest kisiel nakryć po rozlaniu, żeby z wierzchu nie przysychał.
KISIEL CZYTELNIKÓW :

18 komentarzy:

  1. Wspaniały deserek na popołudnie... :) Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz kisielkowa trochę jestem - no taki mus Sylwio - dziękuję :)

      Usuń
  2. Nigdy nie robilam domowego kisielu. Musze sprobowac bo wyglada pieknie I prosto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To proste i mąka ziemniaczana właściwie pod ręką , a kisiel o wiele smaczniejszy no i pożywniejszy Ellu - dziękuję :)

      Usuń
  3. ...witaj Danusiu. Przypomniałas mi czasy dzieciństwa :) jak mój kochany Tatuś bardzo często robił nam jako deser kisiel na gęsto, albo taki, który mozna było pić. I do tego obowiązkowo był herbatnik lub babka upieczona przez moją Mamusie. Taty już niestety nie ma z nami, ale za to teraz ja mogę rozpieszczać moją Mamę :) Pozdrawiam serdecznie Danusiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I Ty mi przypomniałaś czas dzieciństwa. Moja Mama robiła taki kisiel lejący do picia z czerwonych porzeczek - Boże jakie to było dobre- a może to nostalgia.
      Dziękuję Jolu i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ale jaki piekny kolor!!! Wyobrazam ten zapach pomaranczy i wanilii, mmm...
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomarańcze Reniu, to rzeczywiście owoc aromatyczny i w tym kisielu było je doskonale czuć- pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Renata Kozłowska20 lutego 2016 22:42

    Jeszcze nigdy nie robiłam sama nawet nie wiedziałam ze można:):) totalny obciach, a tu taki piękny przepis z pomarańczy oj Danuś jak ja się cieszę, że prowadzisz tego cudownego bloga😊 i nie przestawaj😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu na blogu jest jeszcze inny kisiel. To taki prosty deser i wydaje mi się , że trochę o nim zapominamy. A może to ja zapominam , bo dzieci poza domem i już dorosłe. Teraz mam taki mus kisielkowy , bo on chroni śluzówkę żołądka. Dziękuję Reniu.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. zawsze robię domowy, zazwyczaj na wiśniach w syropie domowej roboty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię różne, zależy co mam pod ręką - pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Danusiu, a po co się dodaje ocet? można go pominąć? Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można pominąć, ale ocet zaostrza smak kisielu i nie czuć go, to jabłkowy więc zdrowy :)

      Usuń
  8. Danuś.Zrobiłam.Pyszny kisielek.Oczywiście swoim zwyczajem dodałam świeżo wyciśniętego soku pomarańczowego.No i od razu podwójna porcja.Jutro też musi być deserek.Dziękuję za podpowiedz.Buziaki:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, widzisz nie pomyślałam- też dodam następnym razem- będzie jeszcze bardziej aromatyczny- dziękuję Ci Alinko :)

      Usuń
  9. Kisiel - mój ulubiony deser. Często go robię dorzucając owoce, świeże lub z kompotu czy z puszki! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, właśnie- nie ma to jak domowy- dziękuję bardzo :)

      Usuń