wtorek, 1 października 2019

ŚLEDZIE W SOSIE KETCHUPOWO - MAJONEZOWYM


Polecam Wam te śledzie. Może nie są najlżejsze, ale za to smaczne ...raz nie zawsze. Sos majonezowo ketchupowy , do tego przysmażona cebulka i papryka konserwowa.




SKŁADNIKI :

  • 5 płatów śledziowych 
  • mleko 3,2 % na pół z wodą
  • 3 średnie cebule + 2 - 3  łyżki oleju + 2 ząbki czosnku 
  • 5 łyżek majonezu
  • 2 - 3 łyżki ketchupu
  • kilka płatów papryki konserwowej
  • pieprz 
  • sól do cebulki


WYKONANIE :

  • Śledzie wymoczyć w mleku z wodą do smaku. Wyjąć i osuszyć. Pokroić ukośnie na mniejsze 3 - 4 cm kawałki . Cebulę pokrojoną w ćwierć plasterki lub kosteczkę zeszklić na oleju  lekko rumieniąc , dodając pod koniec przeciśnięty przez praskę czosnek, posolić do smaku .Chwilkę smażyć. Paprykę pokroić w małe paseczki.
  • Ketchup wymieszać  z majonezem. Do sosu dodać przestudzoną cebulę, paprykę i wymieszać. Dodać pokrojone śledzie i ponownie wymieszać. Przełożyć do słoika lub zamykanego pojemnika i wstawić do lodówki na 12 godzin.
ŚLEDZIE CZYTELNIKÓW :


12 komentarzy:

  1. Przepis fajny, ale czy zamiast majonezu można użyć jogurt naturalny, np. grecki ? Albo zmieszać majonez z jogurtem. I czy zamiast papryki konserwowej można byłoby użyć świeżej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Aniu. Można dać połowę majonezu i połowę jogurtu, a czy będą dobre ze świeżą papryką ? Raczej wątpię, bo papryka konserwowa ma inny smak. Próbować można oczywiście, ale po tych zmianach proponowanych przez Ciebie to już będzie zupełnie coś innego. Pozdrawiam Aniu serdecznie :)

      Usuń
  2. Hmm... śledziki, mniam mniam mniam! Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Aniu, szczególnie jak już przyjdzie jesień i zima...dziękuję :)

      Usuń
  3. Wiesz Danusiu, że nie przyszłoby mi do głowy wykorzystać i majonez z keczupem, i cebulkę smażoną. Ale jeśli Ty mówisz, że to dobre - to na pewno tak jest :-)
    P.S. A ja dzisiaj tez robiłam śledzie, ale H&C żąda praktycznie jednej wersji - pod jajeczną pierzynką. Sobie odebrałam i zrobiłam z musztardą francuską (nie chcą, psiajuchy, sarkają, że kwaśne!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci Marzyniu, że smakuje super, bynajmniej mnie i mojemu Mężowi. Moja połowa to wszystko lubi, cokolwiek bym nie przygotowała...mam w domu skarb...ha, ha. Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  4. Jak zjemy obecną wersję śledzi (w oleju, z żurawiną) to będą w takim sosie. Taki sos ketchupowo-majonezowy wykorzystuję do surówki z kapusty pekińskiej. Pozdrawiam serdecznie,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Ewuniu. Ja też taki sos używam do niektórych surówek, a śledzie jutro będą też, ale inaczej przygotowane. Dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Wyszło pysznie.Dodałam tylko trochę śmietany.Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Stasiu...cieszę sie , że wyszło smacznie. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Lubię połączenie ketchupu i majonezu więc z przyjemnością wypróbuję ten przepis, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń