środa, 20 lutego 2013

BIAŁA KIEŁBASA W SOSIE



Dzisiaj nie bardzo wiedziałam co mam zrobić na obiad , a że miałam w zamrażarce białą kiełbasę więc ją użyłam do dzisiejszego dania. To szybka i smaczna potrawa . Groszek przełamuje smak pieczarek i kiełbasy. Podałam ją z wileńskim plackiem ziemniaczanym.



SKŁADNIKI na 4 osoby:

      ---30 dkg białej kiełbasy (4 sztuki na 4 osoby)
      ---30 dkg pieczarek
      ---1płaska łyżka mąki
      ---3/4 szklanki śmietany 12%
      ---1 mała puszka groszku  (200 g)
      ---2 łyżki oleju
      ---sól i pieprz ziołowy
      ---1 cebula
      ---posiekana natka pietruszki


Jeżeli mamy kiełbasę surową to należy zalać ją wrzątkiem i gotować 15 minut na małym ogniu. Pokrojone w plasterki pieczarki i cebulę w kostkę przesmażyć na 2 łyżkach oleju i doprawić. Mąkę roztrzepać ze śmietaną i wlać do pieczarek . Dodać kiełbasę , groszek i pietruszkę i chwilę poddusić ( 5 minut)- doprawić pieprzem ziołowym i solą. Można podawać z ziemniakami pure ,ziemniakami obsmażanymi , z plackiem ziemniaczanym lub wg własnego uznania.




Inspirowałam się przepisem z Poradnika Smakosza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz