czwartek, 14 lutego 2013

ZIEMNIAKI KARMELIZOWANE



Ziemniaczki karmelizowane to świetny dodatek do pieczonych mięs i drobiu. Można je też podawać do niektórych zup jako uzupełnienie posiłku. Należy wybierać ziemniaki małe o podobnej wielkości. Ja nie miałam takich mniejszych , więc wycięłam kulki przy pomocy łyżeczki do melona. Ta metoda jest trochę nie ekonomiczna ponieważ zostają nam resztki po wycięciu kulek - chyba, że zużyjemy je do zupy lub na placki ziemniaczane.

SKŁADNIKI na 4 mniejsze porcje:

          ---75 dkg już obranych ziemniaków
          ---5 dkg masła lub margaryny
          ---5 dkg cukru
          ---sól

Obrane ziemniaki zalać wrzątkiem i posolić do smaku i ugotować na półtwardo. Dobrze odcedzić. Do rondla wsypać cukier i mieszając przyrumienić. Dodać masło , zamieszać i włożyć ziemniaki. Smażyć je , od czasu do czasu potrząsając rondlem , aby równomiernie pokryły się masą karmelowo- maślaną. Ziemniaki powinny być błyszczące i przyrumienione. Ja te ziemniaki podałam  oddzielnie do zupy porowej.


POTRAWA CZYTELNIKÓW:

Aleksandra

2 komentarze:

  1. ziemniaki wyglądają ciekawie..Jutro mam zjazd rodzinny i napewno je zrobię..pozdrawiam i życzę przyjemnej majówki.Grażyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.Życzę "fajnej" atmosfery rodzinnej i udanej potrawy-pozdrawiam ciepło i bardzo dziekuję:)

      Usuń