poniedziałek, 9 marca 2015

WARZYWA Z JAJKAMI W GALARECIE


Galaretę z samymi warzywami i jajkami przygotowałam do szynki z indyka ( klik ), której przepis ostatnio wstawiłam na bloga . Nie miałam rosołu, więc wywar  zrobiłam z gotowej żelatyny z przyprawami. 
Bardzo rzadko korzystam z „gotowców”, ale i mnie incydentalnie  zdarza  się mieć słabszy dzień, więc poszłam na "całość"  i nawet warzywa kupiłam gotowe. Jakby tak jajka były już ugotowane to też bym tym razem kupiła- przedwiośnie daje znać o sobie.


  • 6 jaj
  • 2 opakowania mrożonej ( 2 x 450 g) mieszanki warzywnej - marchewka, brokuł, kalafior ( miałam z Hortexu)
  • 1 litr całkowicie odtłuszczonego chudego rosołu + 5- 6  płaskich łyżeczek żelatyny lub 1 opakowanie żelatyny z przyprawami Dr. Oetkera na 1 l wody
  • 1 ząbek czosnku
  • sok z cytryny do smaku
  • natka pietruszki i groszek zielony do dekoracji

  • Jajka zalać zimną wodą, wsypać 2 łyżeczki soli ( żeby nie popękały) i ugotować na twardo. Obrać i przepołowić.
  • Warzywa włożyć do osolonego wrzątku i gotować 4 - 5 minut od zagotowania. Odcedzić i ostudzić.
  • Żelatynę rozpuścić w gorącym bulionie i ostudzić. Żelatynę z przyprawami przygotować wg przepisu na opakowaniu, ostudzić i przecedzić przez chustę serowarską lub gęstą gazę. W jednym i drugim przypadku do gorącego wywaru przecisnąć przez praskę ząbek czosnku i doprawić sokiem cytrynowym.
  • Jajka i warzywa ułożyć ozdobnie w filiżankach lub w misce i zalać delikatnie wywarem. Ostudzić i wstawić do lodówki. Galaretę wyjmujemy wstawiając naczynia na chwilę do mocno ciepłej wody.
UWAGI :
Z tej porcji wychodzi 6 kubeczków do kawy i 1 miseczka o śr. 17 cm i wys. 9 cm.

8 komentarzy:

  1. Witaj Danusiu ;A Ja taka galarete warzywną robię nie tylko na świeta , ale i na codzien i do tego robie sosik czosnkowy z koperkiem rewelacja .Moi domownicy uwielbiaja .Pozdrawiam juz prawie wiosennie , życzę milego słonecznego dnia Danusiu !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Jasiu. Ja też robię w ciągu roku, a nie zawsze z kolei na święta. Na święta robię takie tymbaliki, ale z drobiem. Oby już ta wiosna przyszła na dobre to i siły będą większe. Dziękuję.
      Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  2. Danusiu bardzo fajne takie galaretki z warzywami. Narobiłaś mi ochoty na taką mięsną galaretę.
    Pozdrawiam ciepło Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Beatko. Za mną taka mięsna też chodzi i pewnie dojdzie- ha, ha. Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Super Danusiu, po najmniejszej linii oporu , nie znaczy,że niesmacznie czy co gorsza byle jak. Pieknie , kolorowo, lekko i świetna podpowiedź dla oklapniętych pierwszymi promieniami wiosennego słońca. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie mam teraz chwile słabości fizycznej- ha, ha. Jeść się chce i coś trzeba kombinować. Dzisiaj wykombinowałam kiełbasę szynkową, bo narobiłaś mi smaku Twoim wpisem , ale muszę czekać do piątku. Piątek post to akurat się dobrze składa - będzie do śniadania na sobotę.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Witam muszę przyznać, że wspaniałe danie, a ja się akurat teraz odchudzam i trzymam ostrą dietę. Na szczęście tylko do świąt, ponieważ jak tylko już będzie po poście i zakończę te katorgi to mam zamiar wypróbować akurat te warzywa z jajkami. Poza tym zrobię tym niespodziankę swojej rodzinie i zobaczymy, na co mnie wtedy stać jeżeli chodzi o kulinaria. Pozdrawiam i dzięki za pomysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Janie. Można tą galaretę zrobić samą, bez jajek - będzie bardziej postna i mało kaloryczna. Życzę Ci powodzenia i wytrwałości, a do Wielkanocy już nie jest tak daleko. Tylko nie wiem czy po diecie tak od razu będziesz mógł ruszyć do obfitego jedzenia, żebyś sobie nie narobił kłopotu. Dziękuję bardzo.
      Miłego dnia.

      Usuń