sobota, 20 kwietnia 2013

PASTA TWAROŻKOWA A"LA MAJONEZ





W mojej kuchni często używam majonezu jako dodatku do różnych past do nadziewania warzyw czy mięsa na zimno. Szukałam w internecie różnych domowych przepisów na majonez lżejszy od tradycyjnego. Znalazłam przepis, no i oczywiście najpierw wypróbowałam. Z całym szacunkiem dla autorki przepisu ale nie jest to majonez. Nie mniej jednak "majonez" ten można wykorzystać w wielu potrawach jako zamiennik tradycyjnego bo jest bardzo smaczny, dlatego zdecydowałam się na publikację. Można tą pastą dekorować potrawy przy użyciu szprycy cukierniczej w zastępstwie ciężkiego majonezu tradycyjnego. 


    SKŁADNIKI na ok.600 gram pasty:

        ---1 duży serek wiejski (500 gram)
        ---2 jajka ( na taką porcję twarożku wydawało mi się za mało i dałam 3)
        ---sok z małej cytryny
        ---przyprawy (sól,pieprz biały,czosnek do czosnkowego i.t.p.)
        ---musztarda sarepska do smaku

Serek wiejski odsączyć na sicie zachowując śmietankę. Ugotować jajka na twardo i gorące dodać do serka, dodać sok z cytryny, pieprz biały , trochę soli i miksować na gładką masę ok.10-15 minut. Nie może być czuć żadnej grudki, ale smak lekko tawrożkowy pozostaje. Na końcu wlewamy śmietankę po odsączeniu serka i jeszcze chwilę miksujemy. Do masy można dodać czosnek wtedy będziemy mieli o smaku czosnkowym. Zależy jaki chcemy mieć smak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz