poniedziałek, 8 lutego 2016

KLUSECZKI DROBNE DO ZUP I ROSOŁÓW




 Oprócz makaronu lanego z samych jaj robię czasami  drobne miękkie kluseczki z dodatkiem wody. Nadają się do rosołu , zupy pomidorowej jak również do innych zup czystych.


  • 200 g mąki pszennej ( wrocławska, poznańska )
  • 2 średnie jajka
  • 120 ml letniej wody
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżka oleju do ciasta 
  • 1 łyżka oleju do wody

  • Jajka rozmącić z solą, wodą i olejem. Wsypać mąkę i wyrobić gładkie gęste, ale ciężko lejące się ciasto.
  • W dużym garnku zagotować wodę z olejem i solą. Na wrzącą wodę lać ciasto z naczynia z dziubkiem z dosyć dużej wysokości- w połowie przemieszać i wlać resztę ciasta.
  • Przecedzić i przelać zimną wodą.

2 komentarze:

  1. Wspaniałe kluseczki,ja jestem fanką wszelkiego rodzaju kluseczek lanych,kładzionych itp.Twoje Danusiu,aż "mówią" do mnie,mam pomidorową w lodówce i zrobię do niej dzisiaj takie kluseczki.Zdrowia życzę,doczytałam wcześniej,że nie domagasz Danusiu.Monika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniu, jak nie mam swojego makaronu to wtedy ratuję się kluskami lanymi tymi lub na samych jajkach.
      No trochę niedomagam, ale mam nadzieję, że się poprawi.
      Pozdrawiam :)

      Usuń