środa, 4 czerwca 2014

BISZKOPT KAKAOWY Z 5 JAJ NA OLEJU- 26 cm- dwa blaty


Taki biszkopt piekę jako bazę do  wykonania ciasta z letnimi masami i owocami. Nie nasączam go, dlatego dodaję olej, żeby nie był suchy.
 Biszkopt jest bardzo smaczny, bardzo pulchny, znacznie lepszy niż bez oleju. Może ktoś powiedzieć, że na oleju to nie biszkopt. Dla mnie to jest też ten rodzaj ciasta i niech tak zostanie.
 Kiedyś nie było drobnego cukru i nikomu do głowy nie przyszło, że taki może być. Wszystko piekło się na zwykłym cukrze i tak samo było dobre. Możecie Państwo dać drobny cukier, ale ja akurat nie miałam drobnego i upiekłam na zwykłym.



SKŁADNIKI na formę 26 cm- biszkopt przekrojony na dwa blaty:

- 5 średnich jajek
- 1 szklanka cukru zwykłego lub drobnego do wypieków
- 2/3 szklanki mąki tortowej
- 1/3 szklanki ciemnego kakao
- 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
- 5 łyżek oleju
- 1 łyżeczka octu
- 3 krople soku z cytryny
1) Oddzielić białka od żółtek. Mąkę, kakao i proszek do pieczenia wymieszać i razem przesiać przez sito. Żółtka wymieszać z octem. Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia i zapiąć obręcz tworząc tzw. drugie dno.
2)  Białka ubić z sokiem z cytryny na pianę i dalej ubijając mikserem dodawać po łyżce cukru. Dodać żółtka z octem i ubić całość na sztywno- wlać olej i tylko chwilę zmiksować. Posypać całość przesianą mąką z kakao i proszkiem do pieczenia- wymieszać delikatnie łyżką lub delikatnie dłonią.
3) Wylać do tortownicy i piec w nagrzanym piekarniku do 180 stopni C ok. 25- 30 minut- do suchego patyczka. Biszkopt należy upiec dzień wcześniej. Przekrawamy na dwa blaty.

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Witam Aguś po przerwie. Upał się daje we znaki, ale siadłam dzisiaj do odpisywania na komentarze, bo troszkę się tego nazbierało. Czas się wziąć za przepisy, ale przerwa na blogu była mi bardzo potrzebna.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

UWAGA :
Ponieważ ostatnio pojawiła się duża ilość spamu zostałam zmuszona do włączenia moderowania komentarzy, które staram się w miarę szybko publikować . Dziękuję.