czwartek, 17 maja 2018

UDKA DROBIOWE, MARCHEWKA I ZIEMNIAKI…danie obiadowe z parowara



Diety u mnie ciąg dalszy. Dzisiaj nawet było bardzo smacznie , no i mocno dietetycznie.
 Udka drobiowe przyprawiłam tym co mi wolno . Państwo możecie sobie przyprawić wg własnego smaku jeżeli tylko zdrowie pozwala. 
Ponieważ w moim parowarze jest dodatkowy mały pojemniczek z sitkiem na przyprawy umieściłam w nim posiekany czosnek, szczypiorek i kilka listków lubczyku. W ten sposób nie podrażniłam żołądka  , a mięsko było przeparowane smakiem ziół.
Marchewka i ziemniaki u mnie bez soli. Normalnie można leciutko po wierzchu posolić przed parowaniem lub przed konsumpcją. 
Czasy obróbki cieplnej podałam dla swojego parowara, chociaż wiele się one nie różnią w przypadku innych - najlepiej sprawdzić czy miękkie i ewentualnie o kilka czy kilkanaście minut czas wydłużyć.




SKŁADNIKI : 
  • 4 udka drobiowe
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego
  • 2 łyżeczki majeranku
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka miodu
  • pęczek marchewki
  • kilka ziemniaków ( w zależności od potrzeb )
  • dodatkowo : 4 - 5 małych ząbków czosnku lub 3 duże + mała wiązka szczypiorku + kilka listków lubczyku



WYKONANIE  :


  • Z udek zdjąć skórę i ewentualny tłuszcz. Umyć i osuszyć. Przełożyć do pojemnika , wlać sok cytrynowy, oliwę lub olej, dodać majeranek, miód, sól i dłonią wygnieść. Pojemnik przykryć i wstawić do lodówki na całą noc.
  • Na drugi dzień udka delikatnie osuszyć papierem kuchennym i przełożyć do pierwszego pojemnika parowara, który będzie postawiony pierwszy o najdłuższym czasie parowania.
  • Do drugiego pojemnika włożyć osuszone ziemniaki przekrojone na połowę ( u mnie dobrze umyte ze skórką ).
  • Do trzeciego pojemnika, tego który będzie stał na samej górze włożyć obrane i osuszone marchewki.
  • Czosnek i umyte zioła drobniutko posiekać ( czosnek przecisnąć przez praskę ). Razem wymieszać i umieścić (ok. 3 łyżeczek) w pojemniku na przyprawy, który umieścić w tacce odciekowej.
  • Założyć sito pierwsze z udkami, przykryć i ustawić czas na 60 minut . U mnie udka z kurczaka zagrodowego, które się dłużej parują o ok. 10 minut. Włączyć parowar.
  • Jeżeli Was parowar nie sygnalizuje czasu wstawienia ziemniaków, czyli drugiego sita, należy go umieścić po upłynięciu 30 minut od czasu wstawienia udek.
  • Podobnie…jeżeli nie sygnalizuje czasu wstawienia trzeciego sita z marchewką, należy go wstawić jako trzecie piętro po upłynięciu 40 minut od czasu wstawienia udek. Końcowy sygnał kończy parować wszystkie 3 składniki obiadu. Jeżeli posiadacie 20 minutową opcję dalszego podgrzewania to pozostawić lub wyłączyć parowar.
  • U mnie są programowane czasowo wszystkie 3 miski i za każdym razem w odpowiednim czasie jest sygnał. Jeżeli Państwo nie posiadają takiej opcji, to najlepiej wstawiając udka nastawić czas parowania na 30 minut..po dostawieniu ziemniaków ustawić czas na 10 minut i po dostawieniu marchewki ponownie ustawić czas na 20 minut. Czyli sumując wychodzi 60 minut dla udek, 30 minut dla ziemniaków i 20 dla marchewki.

13 komentarzy:

  1. O super przepis :) Jak tylko kupie sobie parowar to zrobię na 100 %, a kupuje już chyba rok minie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he, no tak czasami jest Basiu, że się zbieramy i zbieramy...pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ja choć nie mam problemu z żołądkiem, to lubię jeść lekkie potrawy. Świetny przepis- wykorzystam go w przyszłym tygodniu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda super, chyba też będę musiała sobie taki parowar sprawić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Proszę wszystkich o szczerą odpowiedź, czy naprawdę jest aż tak duża różnica pomiędzy zwykłym gotowaniem a gotowaniem w parowarze?

    OdpowiedzUsuń
  5. Danusiu proszę o więcej przepisów na dania z parowaru :) Tak co będę umiała się nim posługiwać:)

    Buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, nie wszystko robię w parowarze. Jadam też makarony drobne, ale jak tylko coś będę miała to na pewno wstawię. Miłego dnia Basiu :)

      Usuń
  6. ooooo uwielbiam dania z parowara :D

    OdpowiedzUsuń
  7. A może coś z szybkowara ponieważ takowy posiadam

    OdpowiedzUsuń
  8. Parowar - mój odwieczny wróg :D

    OdpowiedzUsuń
  9. I z szybkowara ponownie proszę pokornie

    OdpowiedzUsuń