piątek, 23 marca 2018

PULPETY Z KAPUSTĄ PEKIŃSKĄ I PŁATKAMI OWSIANYMI W SOSIE POMIDOROWYM



Mięciutkie, smaczne pulpety z mięsa drobiowo wieprzowego w sosie pomidorowym z salsy. To coś w rodzaju gołąbków cyganionych tylko z kapustą pekińską i płatkami owsianymi. Bardzo nam smakowały z kaszą gryczaną z mieszanką warzywną - miałam mrożonkę - brokuł, kalafior, marchewka. Podaję Państwu link do różnych innych gołąbków czy pulpetów z kapustą...klik "Różne gołąbki ".




SKŁADNIKI NA PULPETY ( ok. 24 sztuki ) :

  • 500 g piersi indyczej
  • 500 g karkówki bez kości
  • 1/2 szklanki płatków owsianych + 1 szklanka wrzącej wody
  • 2 cebule + 1 łyżka oleju
  • ok.600 g kapusty pekińskiej
  • 2 jaja
  • 3 płaskie łyżeczki pieprzu ziołowego
  • 3 płaskie łyżeczki soli ( to wg mojego smaku )
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 kopiasta łyżka mąki wrocławskiej
  • olej do obsmażenia pulpetów

NA SOS :

  • 1 większy por
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 3 - 4 ząbki czosnku
  • 680 g passaty- netto ( przecier pomidorowy 100 %)
  • 1 kopiasta łyżka ketchupu łagodnego lub ostrego - wg uznania
  • 2 szklanki wody
  • sól i prawdziwy pieprz



WYKONANIE  :


  • Obydwa gatunki mięsa razem zmielić. Płatki owsiane zalać wrzątkiem i pozostawić do całkowitego wchłonięcia wody. Cebulę pokrojoną w kosteczkę przesmażyć na oleju. Umytą kapustę pekińską drobno poszatkować i zalać wrzątkiem na pięć minut.
  • Kapustę odcedzić  , przelać zimną wodą i odcisnąć. Dodać do mięsa, cebulę, kapustę, namoczone płatki owsiane, jajka, mąkę, przeciśnięty przez praskę czosnek, sól , pieprz i dobrze masę wyrobić. Formować okrągłe klopsy mokrymi dłońmi. Masa jest dość luźna, ale nie ma problemu z formowaniem.  Obsmażyć na lekko rumiano na oleju z obu stron. Przy przewracaniu na drugą stronę lekko spłaszczać.
  • Do większej brytfanny wlać olej, dodać drobniej pokrojony por i podsmażyć, pod koniec dodać miazgę z czosnku. Dodać passatę, dwoma szklankami wypłukać słoik po passacie i wlać do sosu. Dodać ketchup i zagotować. 
  • Doprawić sos solą i pieprzem do smaku. Włożyć podsmażone pulpety i jeszcze raz zagotować. Zmniejszyć dopływ ciepła i dusić pod przykryciem ok. 25 minut. Klopsy wyjąć a sos zagęścić znanym sobie sposobem. Klopsy ponownie włożyć do sosu i podgrzać.
  • Na głębszą patelnię wsypałam 200 g kaszy gryczanej, dołożyłam 450 g mieszanki warzywnej, wlałam 2 szklanki wody ( 500 ml), dodałam łyżkę masła i zagotowałam. Doprawiłam solą do smaku i zmniejszyłam dopływ ciepła do minimum. Przykryłam i nie mieszając pyrkało na wolnym ogniu ok. 15 minut - do wchłonięcia wody.
  • MOJA UWAGA : można pulpety zamrozić w przykrytym pojemniku - odmrażać w temperaturze pokojowej.

2 komentarze:

  1. Robiłam kiedyś jakieś pyszne pupleciki z twoich przepisów Danusiu, właśnie z dodatkiem płatków. Nie mogę znaleźć który to przepis, ale chyba ten??? ....jest jakiś podobny? Lena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Leno. Jest też inny przepis na kotleciki z płatkami owsianymi. Wejdź w potrawy z mięsa mielonego i tam na pewno znajdziesz. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie. Danuta :)

      Usuń