środa, 18 października 2017

POLĘDWICZKI W SOSIE CZOSNKOWO ZIOŁOWYM - ZESTAW OBIADOWY




 Polędwiczka wieprzowa to mięso nie wymagające długiej obróbki cieplnej. Wiem to nie od dzisiaj i na blogu jest sporo przepisów na taki rodzaj mięsa, ale  tym razem zabrakło pomysłu i zainspirowałam się propozycją Helenki z bloga "Moje walijskie pichcenie".
Przeglądając jej przepisy jestem pełna podziwu dla kobiety pracującej, która żadnej pracy się nie boi...he, he. W tym przepisie niewiele zmieniłam pod siebie, bo potrawa jest tak prosta, że nie ma co kombinować.
 Podaję Państwu pełen zestaw obiadowy z ryżem i pomidorami, do tego kalafior z bułeczką i sałatka z buraczków. Poniżej podlinkowane fotografie z przepisami.

    Ryż z pomidorami                         Sałatka z buraczków             Różne dania z polędwiczek






Składniki :

  • 2 średnie polędwiczki wieprzowe
  • sól i pieprz ziołowy
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 4 ząbki czosnku
  • 180 g kwaśnej śmietany 18 %
  • 200 g śmietany 30 %
  • 1 łyżka posiekanego koperku
  • 1/2 łyżki listków tymianku


Wykonanie :


  • Polędwiczki pokroić na grubsze plastry ( ok. 5- 6 cm) i leciutko rozbić. Posolić, popieprzyć i obsmażyć na rozgrzanym maśle klarowanym. Obydwie śmietany dobrze rozmącić.
  • Dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, wlać śmietany i dusić na wolnym ogniu ok. 20 - 25 minut. Jeżeli sos jest za rzadki to pod koniec duszenia zagęścić go znanym sobie sposobem. Zdjąć z palnika, dodać zioła , wymieszać i podawać.

11 komentarzy:

  1. ...witaj Danusiu. U Ciebie jak zwykle pysznie i pięknie podany obiadek. Bardzo lubię polędwiczki, bo są smaczne i szybko się je przyrzadza :) Pozdrawiam kochana bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jolu. No właśnie to najważniejsze, że szybko. Bardzo Ci dziękuję za komentarz...jesteś niezawodna..pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Polędwiczki wyglądają bardzo smakowicie a w połączeniu z pozostałymi dodatkami tworzą przepyszny obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, było smacznie Asiu...każda pliszka swój ogonek chwali...he, he...pozdrawiam i dziękuję bardzo :)

      Usuń
  3. Danusiu, pozwoliłam sobie zapisać ten przepis na swojej tablicy w Pintereście, bo inaczej mi umknie (mam nadzieję, że się nie pogniwasz). Pomysł na najbliższy obiad rodzinny. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy Ewuniu. Nie mam nic przeciwko temu. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Fantastycznie, a jak pięknie podane, jestem pełna podziwu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie przepadam wizualnie za bladymi potrawami, ale te polędwiczki były pyszne...dziękuję :)

      Usuń
  5. Czy ta śmietana 30% to jest kremówka ?
    Julian

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jest kremówka...sorry, ale dopiero zauważyłam pytanie...bardzo przepraszam :)

      Usuń
  6. W którym momencie dodajemy zioła ?

    OdpowiedzUsuń