sobota, 23 września 2017

CIASTO UCIERANE ZE ŚLIWKAMI I KRUSZONKĄ



Szybkie ucierane mikserem ciasto. Sezon na śliwki w pełni, a to ciasto jest z nimi bardzo smaczne, wilgotne, no i szybko mamy coś słodkiego  na niedzielę. Co ja mówię, jeszcze na sobotę takie ciepłe - ja nie wytrzymałam. 
Śliwki mogą być duże jak również mniejsze węgierki, ale jędrne i nie przejrzałe. Przepis jest podany na tortownicę kwadratową i okrągłą. Można upiec również w typowej blaszce do placka z półtorej porcji podanej w przepisie.





Ciasto :

  • 200 g miękkiego masła
  • 180 g cukru pudru
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 4 jajka
  • 250 g mąki tortowej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • foremka kwadratowa o wym. 24 x 24 lub tortownica o średnicy 25 - 26 cm.
  • papier do pieczenia , masło i kaszka manna do boków foremki

Kruszonka i pozostałe :

  • ok. 750 g jędrnych śliwek
  • 125 g masła
  • 1,5 szklanki mąki tortowej
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych
  • 1/2 szklanki trzcinowego lub zwykłego cukru



Wykonanie :

  • Na dno foremki położyć papier i zapiąć obręcz wypuszczając kołnierzyk. Boki wysmarować masłem i wysypać kaszką manną. Mniejsze śliwki wydrylować  przekroić na połowę lub większe jak u mnie na 4 części.
  • Masło na kruszonkę stopić, dodać cukier i wymieszać. Dodać mąkę i wiórki kokosowe, wymieszać i wstawić do zamrażarki na ok. 10 min.
  • Do misy miksera włożyć masło, dodać cukier i miksować ok. 10 minut . Dodawać stopniowo po jednym jajku i miksować na wysokich obrotach. Na koniec dodawać po jednej łyżce mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia miksując na wolniejszych obrotach.
  • Ciasto przełożyć do foremki, wyrównać , ułożyć cząstki śliwek - te co się nie zmieszczą ułożyć jedna na drugiej wciskając lekko w ciasto. Posypać równomiernie kruszonką . Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C i piec ok. 60 minut. Po 10 - 15 minutach wyłożyć na paterę.
CIASTO CZYTELNIKÓW :




15 komentarzy:

  1. Fajne ciasto, ale w przepisie na kruszonkę nie ma podanej ilości cukru. Jezeli mogłabym prosić :). Pozdrawiam. Maria

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie pisałam w komentarzu, że w składnikach kruszonki nie ma cukru, ale widzę, że juz jest uzupełnione. :) Dziekuję. Pozdrawiam. Maria
    p.s. Nie wiem, dlaczego mój pierwszy komentarz się nie pojawił...

    OdpowiedzUsuń
  3. Danusiu piekne ciasto. Tez dzis myslalam o ciescie ze sliwkami ale ostatecznie upieklam sernik z wisniami:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pozdrawiam i dzięki za super przepisu

    OdpowiedzUsuń
  5. Danusiu ciacho mniam ale tak jak już Ci napisałam na Fb.upiekłam Twoją zimową szarlotkę ciasto zarobiłam już w piątek wieczorem jak wróciłam od mamy bo muszę się nią opiekować bo ma rwę kulszową i strasznie cierpi z bólu okropny.Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne i ręczę, że przepyszne! Uwielbiam takie ucierane ciasta z owocami. Zaraz po drożdżowych są dla mnie najsmaczniejsze ;-) A jak jeszcze dodamy śliwki, to już ... uuuu... niebo w gębie! Zdjęcia zachęcają Danusiu do wypróbowania przepisu :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zmogła mnie angina ropna, ale już chyba ze mną coraz lepiej bo nabieram apetytu, szczególnie na takie pyszne ciasto jakie widzę u Ciebie. Chyba ukręcę ale z nektarynkami bo akurat mam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję Danusiu za przepis, wiem z doświadczenia, że wyjdzie dobre :-)
    Pozdrawiam, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  9. No pyszne było jak drożdżowiec , robiłam wczoraj , zresztą jak wszystko co ze śliwką a tu znowu bułki kuszą , mniam mniam z całą śliwką będzie na sobotę
    dziękuję za przepisy jeszcze się nigdy nie zawiodłam

    OdpowiedzUsuń
  10. Pisałam już na facebooku, że pycha, kolejny już raz :) Ja zrobiłam z mrożonych śliwek i malin. Kokosowa kruszonka super pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasto jest rewelacyjne! rozpływa się w ustach. Czym więcej się go je, tym większa ochota na nowy kawałek!
    Gratuluje prowadzonej stronki. Nie dawno tu trafiłam i nie żałuję, skorzystałam już z wielu przepisów i wiem , że nie ostatnich. Tu jest bardzo smacznie. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz i zapraszam z całego serca , jeżeli tylko są przepisy , które Tobie odpowiadają. Bardzo dziękuję za ciepłe słowa. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  12. Jak zwykle Danusiu przepis strzelony w dziesiątkę !!! Ciasto zjedzone do ostatniego okruszka. A kruszonka po prostu bajka !!!! Zrobiłam ze śliwek które obrodziły w tym roku jak i inne owoce. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Moniu. Przymierzam się do upieczenia ciasta, bo dawno nie jadłam takiego swojego domowego. Na urlopie raczej omijałam cukiernie z daleka...he, he. Dziękuję Ci bardzo Moniu i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń