wtorek, 18 lipca 2017

SAŁATKA GYROS - warstwowa




           Kiedyś robiłam podobną sałatkę warstwową na bazie kurczaka wędzonego inspirując się przepisem z bloga "Kulinarny karnet Christophera" . Niestety Krzysiu odszedł  ponad dwa lata temu,        
ale został w mojej duszy i czasami tam do niego zaglądam. Teraz po jakimś czasie wróciłam do przepisu Krzysia i zrobiłam prawie wg jego receptury zamieniając kapustę pekińską na kapustę białą. 
              Mamy teraz świeżą tegoroczną kapustę, to pekińską pozostawiam na zimę. Polecam, sałatka jest smaczna i nie wymaga zbyt dużo czasu. Poniżej sałatka z wędzonego kurczaka...klik na zdjęcie.






  • ok. 50 dkg polędwiczek lub piersi drobiowych
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • przyprawa gyros
  • 2 pory
  • 1 średnia czerwona papryka
  • 4 - 5 ogórków konserwowych
  • 1 puszka kukurydzy
  • ok. 40 dkg białej kapusty
  • kilka łyżek ketchupu ostrego lub łagodnego - wg uznania
  • kilka łyżek majonezu
  • pestki granatu


  • Polędwiczki pokroić w małe paseczki i wymieszać z przyprawa gyros. Odstawić na 1 godzinę po czym usmażyć na rumiano na oleju…ostudzić. Zimne posiekać nożem na drobniejsze kawałki.
  • Kapustę drobno poszatkować i dodatkowo posiekać jeszcze na desce. Dodać 1,5 płaskiej łyżeczki soli i wygnieść. Odstawić na 30 minut. Po tym czasie kapustę dobrze odcisnąć z wody.
  • Por pokroić w półplasterki i przelać na sicie wrzącą wodą. Odcedzić kukurydzę.
  • Paprykę i ogórki pokroić w kosteczkę i wymieszać.
  • Układać kolejno w szklanej misce : 1) usmażone kawałeczki polędwiczki 2) przestudzony por 3)  na wierzch rozprowadzić kilka łyżek ketchupu na grubość ok. 0,5 cm 4)  wysypać kukurydzę 5)  na wierzch paprykę z ogórkami 6) na to majonez na grubość ok. 0,5 cm 7) na wierzch kapustę . Udekorować po wierzchu kapusty dość gęsto majonezem i posypać pestkami granatu. Przy pomocy woreczka foliowego trójkątnego majonezem robiłam nieregularną krateczkę .Schłodzić w lodówce.

11 komentarzy:

  1. To jest wspaniałe i cudnie wygląda.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  2. To jedna z moich ulubionych sałatek. Przyznam, że dodatek granatu jest tu dla mnie nowością :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też podchodziłam do tego granatu jak pies do jeża, ale to był dobry pomysł Krzysia. Dziękuję Aniu...serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Pestki mnie bardzo zaskoczyły nie jadłam gyrosa z pestkami granatu Do całości dodałabym jeszcze sok z granatu - wykorzystasz wtedy cały owoc ! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochany Przepisie na sok, Ty sobie dodaj cały sok i pływaj w sałatce...pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Uwielbiam, ale z granatem nie miałam okazji kosztować. Pomysł bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ty to potrafisz zaskoczyć, Danusiu :-) CaUski!

    OdpowiedzUsuń