środa, 30 listopada 2016

CIASTECZKA MIGDAŁOWE CZEKOLADOWE- KULECZKI Z ŻURAWINĄ W POLEWIE



 Przepis na te ciasteczka przerobiłam z innego mojego przepisu, tylko dodałam kakao i zmieniłam ilość masła.  Te ciasteczka, a właściwie kulki są bardzo, bardzo smaczne. Samo ciasto nie jest słodkie, dlatego muszą być całe otoczone w polewie. Do ciasteczka jest przyklejona żurawina, ale smaczne są również z wisienką. Polecam też orzeszki nadziewane  kremem krówkowo- orzechowym, kremem rafaello,  bardzo smaczne torciki warszawskie, przepyszne ciasteczka czekoladowe z kajmakiem i orzechami, ciasteczka amaretto z nutellą i migdałami i masę innych ciasteczek w tym dziale.





CIASTO NA OK. 56 SZTUK :

  • 220 mąki pszennej tortowej
  • 50 g mielonych migdałów ze skórką
  • 30 g ciemnego kakao
  • 1/2 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2- 3 krople aromatu migdałowego
  • 1 łyżka majonezu
  • 1 żółtko i 1 jajko
  • 125 g masła

DODATKOWO :

  • Polewa - 100 g cukru pudru + 3 łyżki mleka + 120 g masła + 4 płaskie łyżki ciemnego kakao
  • garść żurawiny i płatki migdałowe - do dekoracji
  • 50 g białej czekolady + 2 kopiaste łyżeczki cukru pudru + 1 łyżka wody
  • troszkę mielonych migdałów do posypania


  • Migdały zmielić, ale nie na proszek. W misie wymieszać mąkę, migdały, proszek do pieczenia i kakao. Jajko, żółtko, majonez i aromat migdałowy rozmącić i wlać do suchej mieszanki. Dodać pokrojone masło o temperaturze pokojowej. Zarobić ciasto - nie schładzać.
  • Blaszki wyścielić papierem do pieczenia. Nabierać łyżeczką do herbaty po kawałku ciasta i formować kuleczki. Kuleczkę wziąć w palce lewej ręki , a prawymi palcami formować coś w rodzaju leciutko  spłaszczonych krążków. Układać na blaszkach w niewielkich odległościach.
  • Piekarnik nagrzać do temperatury 180 stopni C , blaszkę wstawić na drugą półkę od dołu piekarnika i piec ok. 21- 24 minuty bez termoobiegu.
  • Przygotować polewę. Do rondelka wlać mleko, dodać cukier puder i podgrzać do rozpuszczenia cukru. Zdjąć z palnika, dodać masło i kakao i ponownie wstawić na panik. Podgrzewać energicznie mieszając . Nie wolno zagotować. Gorące zdjąć z palnika i dalej energicznie mieszać do zgęstnienia.
  • Zimne ciasteczka wkładać po 4 sztuki do polewy, całe zamoczyć i wyjmować przy pomocy 2 widelców na kratkę. Od razu na te 4 ciasteczka położyć połowę żurawiny i płatek migdałowy. Tak do wyczerpania ciasteczek.
  • Białą czekoladę rozgrzać z wodą i cukrem pudrem - dobrze wymieszać i przy pomocy łyżeczki polać dodatkowo ciasteczka.

4 komentarze:

  1. ...bardzo fajne ciasteczka, takie zgrabniutkie. Ech... Ty Danusiu zawsze coś pysznego "zapodasz" �� muszę sobie zapisać do mojego zeszytu z ulubionymi przepisami. Pozdrawiam serdecznie Danusiu. Jolka z białym pieskiem ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam Ci już chyba Jolu- jesteś Wielka- dziękuję Ci bardzo i cieplutko pozdrawiam :)

      Usuń
  2. ...Danusiu moja kochana, ja po prostu uwielbiam tutaj sobie od czasu do czasu wchodzić i czytać Twoje przepisy na dania, które mi wychodzą w 100% . Uwielbiam Twój blog, uwielbiam Ciebie moja droga i uwielbiam wszystkie te dania, które są w tak cudownie, jasny sposób przedstawione i te pomocnicze zdjęcia z przygotowań :) Danusiu, Ty moja droga, musisz trwać w tym blogu tak długo na ile pozwoli Ci Twoje zdrowie. A ja jak zwykle będę sobie tutaj gościnnie "nachodzić" i czerpać inspiracje. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i Twoich bliskich. Buziaki dla milusińskich :) Jolka z białym pieskiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, Ty jesteś jak taki dobry duszek, siejesz na moim blogu wspaniałą aurę, taką od duszy. Bardzo chciałabym być z Wami jeszcze długo, długo, ale być może scenariusz pisze kto inny, zobaczymy. Mam nadzieję, że los będzie dla mnie łaskawy. Bardzo Ci dziękuję :)

      Usuń