sobota, 4 maja 2013

CIASTO OWOCOWE Z KRUSZONKĄ




Po tych wszystkich tortach,które ostatnio robiłam przyszła mi ochota na coś szybkiego a jednocześnie mniej wykwintnego. Przepis mam od Pani Danusi z Janowa Podlaskiego. To jest ciasto również dla tych, którzy nie mają serca do drożdżowego a lubią ciasto z kruszonką. Placek jest bardzo smaczny a kruszonka zrobiona na cukrze pudrze jest znacznie smaczniejsza niż na krysztale. Ja użyłam takich owoców jakie miałam pod ręką, ale polecam do niego rabarbar.



       SKŁADNIKI:

          Ciasto:
             ---4 jaja
             ---2 szklanki mąki tortowej
             ---1 szklanka cukru
             ---2 łyżki gęstej śmietany
             ---2 łyżki oleju
             ---10 dkg stopionego masła
             ---2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
             ---aromat wanilii

          Kruszonka:
             ---10 dkg masła
             ---1 szklanka mąki
             ---1 szklanka cukru pudru

           Inne:
             ---brzoskwinie, ananasy lub rabarbar- mogą być gruszki z syropu lub podgotowane świeże
             ---blaszka do ciasta (plackowa-ja mam 40x25cm)
             ---tłuszcz do wysmarowania formy lub folią




Zmiksować cukier z całymi jajkami i dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz pozostałe składniki ciasta,łącznie ze stopionym masłem.Wszystko dobrze połączyć miksując.Ciasto przełożyć na blaszkę do placka i wyłożyć na nie owoce.



Składniki kruszonki zagnieść i posypać ciasto.Piekarnik nagrzać do 180 stopni C i piec ok.35-40 minut do lekkiego zrumienienia kruszonki.Proszę sprawdzić patyczkiem.Ciasto piec bez termoobiegu na pierwszej półce od dołu.Polecam.

PLACEK CZYTELNIKÓW :


Justynka z Poznania
 Ewa z San Diego


33 komentarze:

  1. sięgam po wszystko, co z kruszonką! :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Kruszonka jest "The Best":)
    Zapraszam do mojego bloga
    przyprawiona13.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Super placuszek,na pewno zrobie, juz zapisalam przepis,chyba takie ciasta lubie najbardziej-z owocem i kruszonka.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.Teraz będą różne sezonowe owoce,więc jak chce się coś słodkiego to takie ciasta nie wymagają zbyt dużo pracy-pozdrawiam i dziekuję:)

      Usuń
  4. Przepyszny placek,melduje,ze kolejny wyprobowany przepis idzie do zeszytu:))))Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Pani za wystawienie komentarza.Również pozdrawiam i życzę spokojnej niedzieli:)

      Usuń
  5. A najlepsze,ze otwieram zeszyt a przepis juz dawno wpisany:)czekal tylko na realizacje:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życie tak pędzi do przodu,że czasem gubimy się w tym wszystkim-pozdrawiam ciepło:()

      Usuń
  6. Basik.. Upiekłam wczoraj ciasto z kruszonką ,dziś już nie ma śladu po cieście upiekłam z borówkami bo tylko takie owoce miałam . Pierwszy raz zrobiłam kruszonkę z cukru pudru muszę przyznać że jest o wiele lepsza od od tej ze zwykłym cukrem.Dziękuję pozdrawiam -serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Basiku.Też bym zjadła taki placek,ale jeszcze parę dni i będę w domu.Pierwsze co zrobię po przyjeździe z kuracji to będzie domowy pachnący rosół i ciasto domowe-aż mi ślinka leci.Dziekuję Ci Basiku,że wstawiłaś komentarz-to miłe.Ja też wolę kruszonkę z cukru pudru,bo ona się lepiej trzyma ciasta,a poza tym zęby nie te co kiedyś.
      Pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń
  7. Witam Danusku jesiennie - dzisiaj tez upieklam Twoj placek z jezynami bo takie akurat mialam pod reka - i faktycznie kruszonka z cukrem pudrem o wiele lepsza - pycha - wracaj do domciu zdrowa .,pozdrawiam Cie serdecznie i mocno caluje Basia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Basieńko,smaku mi narobiłaś na ten placek,ale jak przyjadę do domu to zaraz coś upiekę na prędce.
      Pozdrawiam Ciebie Basiu bardzo ciepło:)

      Usuń
  8. Witam! Ciasto jest przepyszne. Upiekłam je z rabarbarem z puszki. Uwielbiam takie smaki - kwaskowaty rabarbar i kruszonka :) Rodzinka też zachwycona, synkowi spakowałam do szkoły na drugie śniadanie, a mąż zabrał sobie do pracy, jest kucharzem, ale kuchnię moją przedkłada ponad każdą. Dzięki pani przepisom zaczęłam częściej piec - ciasta, ciasteczka, pieczywo, uczę się "panować" nad ciastem drożdżowym, bo mam sentyment do takich wypieków. Niestety umiejętności pieczenia nie wyniosłam z domu rodzinnego, bo moja mama nie piekła. Zawiodłam się na wielu przepisach z internetu, ale na pani przepisach polegam w ciemno i zawsze wychodzi bardzo smacznie :)
    Dziękuję i pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie. Nawet nie wiedziałam, że jest rabarbar w puszkach- dziekuję. Najważniejsze są chęci Ryfko. Staram się w miarę dokładnie opisywać proces przygotowania potraw. Ciasta drożdżowe nie należą do najłatwiejszych, ale trzeba w pierwszej kolejności próbować ciast z drożdżami instant.To zachęca do tych co są na rozczynie. Ryfko jak będziesz się trzymała ściśle przepisu to nie może nie wyjść. Życzę Ci kochanie , żeby Ci się zawsze wszystko udawało.
      Pozdrawiam cieplutko i dziękuję!!!

      Usuń
  9. Droga pani Danusiu. U nas, w Szkocji, rabarbar w puszkach jest szeroko dostępny, ale nie wiem jak to wygląda w Polsce. Musiałaby pani pobuszować po sklepach.
    Dziękuję serdecznie za dobre rady, te zawsze są w cenie! Do niedawna używałam jedynie drożdży świeżych, bo wydawało mi się, ze takie są najlepsze. Dopiero niedawno zaczęłam eksperymentować z suchymi. Z powodzeniem na drożdżach świeżych wychodzą mi kluski na parze, langosz - węgierski placek smażony na tłuszczu i nawet chały drożdżowe z pani przepisu piekłam na drożdżach świeżych i za każdym razem wychodziły mi piękne i pulchne :) A z innymi wypiekami na drożdżach to jest u mnie tak, że raz wyjdą lepiej, a raz gorzej. Cóż, praktyka czyni mistrza, więc zgaduję, że jeszcze wszystko przede mną.
    Dziękuję i pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie. Sądząc z powyższego komentarza, to Pani już po prostu piecze ciasta drożdżowe. Ja bardzo lubię pracę z ciastem drożdżowym, dotykanie rękoma takiego ciasta, które tak pięknie się poddaje to sama przyjemność.
      Muszę zobaczyć w sklepach, bo jakoś do tej pory nie widziałam na pułkach takiego rabarbaru, ale może po prostu nie zwróciłam uwagi. Dziękuję.
      Pozdrawiam cieplutko!!

      Usuń
    2. Witam! Tak, od czasu do czasu piekę ciasta drożdżowe, ale z różnym skutkiem. Choć ostatnio częściej zaczynam sięgać po drożdże, bo powoli czuję, że zaczynam "rozumieć" to ciasto.
      Największy problem chyba sprawia mi zrobienie dobrego pieczywa drożdżowego. Niby wszystko wychodzi, ale chlebek czy bułki są jakieś takie ciężkie, lekko gliniaste. Czasem według proporcji podanych w przepisie wychodzi mi lepkie ciasto, z którym nie wiem jak sobie poradzić, podsypuję wtedy mąką. Być może za dużo, skoro w efekcie wypiek jest ciężki? Sama nie wiem..
      Pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń
    3. Witam . Mąką starać się podsypywać jak najmniej, lepiej ręce natłuścić co jakiś czas olejem, on nie zaszkodzi a ciasto nie zmieni swojej gęstości.
      Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia.

      Usuń
    4. Dziękuję, nie wpadłam na to. Następnym razem spróbuję z olejem.
      Pozdrawiam gorąco w te zimowe dni.

      Usuń
  10. Zrobiłam z śliwkami - marzenie - wszystkim smakowało.Hania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Haniu.
      Muszę i ja upiec ze śliwkami. Jeszcze w tym roku nie piekłam z tymi owocami. Bardzo Ci Haniu dziękuję.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. Dziękuję za odpowiedż.Muszę dodać,że przepisy z których korzystam zawsze wychodzą idealnie,a Pani bloga czytam również dla przyjemności. Hania

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto znakomite i godne polecenia.Pozdrawiam.Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie Ewuniu podsunęłaś mi pomysł na coś słodkiego- chyba zrobię z porzeczkami i malinami - dziękuję.
      Pozdrawiam serdecznie !!!

      Usuń
  13. U nas z malinami i borówkami, bo akurat takie owoce były w domu. Super ciasto - szybkie i pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasto przepyszne, a kruszonka wymiata:), nigdy już nie zrobię innej.
    Dziękuję Danusiu,
    Pozdrawiam, Twoja fanka Monika P.

    OdpowiedzUsuń