poniedziałek, 11 lutego 2013

WALENTYNKOWE SERCE



Noc Kupały (noc świętojańska) to święto miłości i radości.
Szkoda, że u nas się nie przyjęło bo byłoby to polskie święto. Obyczaje z zachodu weszły do nas drzwiami i oknami . Większość obchodzi święto Walentego i ja w tym roku wyjątkowo upiekłam ciasto na to święto. Upiekłam więc dzisiaj dla mojego "Walentego" , który uwielbia domowe słodkości - ciasto walentynkowe w kształcie serca.


SKŁADNIKI:

       Ciasto:
         ---18 dkg mąki typ 550
         ---250 ml wody
         ---125 dkg masła
         ---1/4 łyżeczki soli
         ---1 łyżeczka cukru
         ---4 średnie jajka

       Inne:
         ---1 szklanka śmietany kremówki 36%
         ---2 łyżki nutelli
         ---100 gram czekolady gorzkiej
         ---owoce (ja dałam truskawki z zalewy i pomarańcze)
Wodę , masło, cukier i sól zagotować. Zdjąć z ognia i natychmiast dodać całą mąkę i energicznie wymieszać na jednolitą masę. Postawić garnek na ogień i mieszać, aż ciasto będzie odstawało od ścianek. Zostawić do  całkowitego przestudzenia. W międzyczasie blaszkę wielkości piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia. Narysować kształt serca i położyć na blaszkę obrysowaniem do niej. Ciasto zmiksować na gładką masę i przełożyć ją do rękawa cukierniczego lub grubszego woreczka foliowego nacinając jego róg. Ciasto wycisnąć na papier wg obrysu , ale bardziej do środka serca od narysowanej linii i troszkę wyrównać widelcem.

Piekarnik nagrzać do temperatury 200 stopni C i wstawić ciasto. Po 15 minutach zmniejszyć temperaturę do 180 stopni C i między drzwiczki piekarnika włożyć łyżkę drewnianą , żeby był uchylony. Pieczemy jeszcze ok. 35 minut , wyłączamy piekarnik i otwieramy drzwiczki. Zostawiamy ciasto na 10 minut. Wyjmujemy ciasto i studzimy. Przekrajamy na pół smarując nóż olejem.Ciasto w środku jest wilgotne, ale takie ma być, ponieważ sposób pieczenia jest inny niż w przypadku ptysi. Schłodzoną śmietanę ubić i dodać 2 łyżki nutelli. Wyłożyć masę na spodnią część serca i przykryć wierzch. Na wierzch ułożyć owoce.Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej dodając 3 łyżki mleka i polać ciasto. Z konsumpcją poczekać do zastygnięcia polewy.

Walentynki 2013 - czym to się je?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam ciepło wszystkich czytelników mojego bloga.Proszę chociaż się podpiszcie-będzie mi miło znać wasze imię.Dziekuję.
Komentarze są przeze mnie moderowane ze względu na dużą ilość spamu.