poniedziałek, 31 grudnia 2012

CIASTECZKA I DESERY, LODY,




             Desery                                  Różne drożdżowe                      Ciastka przeróżne                                                        
                                                                 m.in. rogaliki                      
desery ciastka drożdżowe ciastka różne
             Pierniczki                              Ciastka z maszynki                               Lody
                                                                 i krakersiki                          
pierniczki ciasteczka z maszynki i krakersiki
        Wypieki na tłusty
               czwartek


15 komentarzy:

  1. Witam ponownie Pani Danusiu
    Mam ogromną prośbę czy mogłaby Pani napisać jak Pani robi krem do karpatki i jakie masło podać bo mam z tym problem raz wychodzi mi geste a innym razem rozlatuje się Pozdrawiam ciepło Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Pani Elu. Nie mam na blogu karpatki, mam też bardzo dużo pracy, ale w drodze wyjatku podam Pani przepis na maila- proszę do mnie napisać, a ja Pani odpiszę. Mam bardzo dobry przepis na krem i szybciutko Pani prześlę.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Danusiu,a zupka NIC?Nie wiem dlaczego zupka bo to bardziej deser...robilo się ja w moim rodzinnym domu,mleko,zoltka dużo wanilly i pianka z bialek........ale jak to ugotować?Nie pamiętam dokładnie,moze Ty uchylisz rabka tajemnicy?Please.Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu to chyba najprostsza zupa jaką znam. Gotowałam ją ostatnio na zajęciach praktycznych w szkole podstawowej- ha, ha. Nie cierpię żadnych zup mlecznych, bo mnie po prostu cofa. Tak się najadłam w dzieciństwie, ze starczy mi do końca życia. Mleko zagotowujesz z wanilią. Połowę cukru pudru ubijasz z żółtkami- odstawiasz na bok. Pianę ubijasz z drugą połową cukru pudru i kładziesz łyżeczką małe kluseczki z piany, potem odwracasz i jeszcze chwilę gotujesz. Zdejmujesz z palnika i wlewasz ubite żółtka energicznie mieszając rózgą lub trzepaczką. Na jedną szklankę mleka liczysz jedno jajko i 1 płaską łyżkę cukru pudru .
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Bardzo Ci dziekuje,bede robila sobie malutkie deserki,bo ja kocham słodkie!Kocham także cacao bez cukru na gore kogiel-mogel i ubita piane z bialek/komunistyczny deser/Pozdrawiam.Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kogel- mogel też kiedyś lubiłam, robiłam dzieciom, ale dzisiaj te jajka nie są pewne, nawet ze wsi, więc już nie robię.
      Pozdrawiam Ewuniu.

      Usuń
    2. Danusiu,nie wiem o co to chodzi w Polsce z tymi jajkami???Tutaj przechowywane sa w lodówkach maja termin waznosci,a pracując tyle lat,nigdy nie spotkałam się z chorobami na skutek zjedzenia jajek,ktore nie przeszly termicznej obrobki.Ja tam wcinam czasami kogiel-mogel.Calusy.Ewa

      Usuń
    3. U nas Ewuniu zdarzają się zatrucia salmonellą po spożyciu potraw z udziałem surowych jajek, więc raczej jesteśmy ostrożni.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Teraz nawet nie wiem jak wcześniej żyłam bez przepisów z tego blogu!
    Jeśli potrzebuję jakiś przepis, wiem gdzie szukać :) Ten blog jest prawdziwym ratunkiem dla początkujących kucharzy - wszystkie przepisy są sprawdzone, dokładne i bardzo smaczne! Wszystkie dania za przepisami z tego blogu wyszli mi udane :)
    DZIĘKUJĘ!!! I zawsze będę wdzięczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Irenko. No, bardzo mi miło czytając takie słowa. Staram się Irenko, żeby w miarę blog był czytelny tylko ze zdjęciami kuleję mocno. Chyba nigdy nie nauczę się dobrze fotografować. Bardzo Ci dziękuję...pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Witam.
    Danusiu masz może przepis na cebularze? Mam dużo cebuli i muszę ją przerobić :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam Basiu na Kołaczyki drożdżowe z cebulą, bardzo podobne. Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Danusiu masz przepis jak zrobić marcepan? W planach rogale marcińskie a nie chce gotowego kupować. :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Nie mam Basiu takiego przepisu, zawsze kupuję. Przeważnie jest to raz czy dwa razy w roku, to nie ma sensu żebym robiła. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Macie zawsze dużo ciast na Boże Narodzenie? U nas jest kilka ciast, które własnoręczni pieczemy, no i są też torty na święta , ale torty już zamawiamy, bo zależy nam na tym, aby były smaczne i pięknie wyglądały, a niestety w rodzinie specjalistów od tortów nie ma. Już w ogóle bardzo mocno zbliża się ten świąteczny czas. Za chwilę zaczną się przygotowania i zimowy klimat. Mam nadzieję, że święta w tym roku będą tak samo fantastyczne, jak zawsze. Liczę na to, bo pozwoli to na odreagowanie całego roku. Mam nadzieję, że u Was również będzie super!

    OdpowiedzUsuń